كاربردهاي مختلف نمك

آرايش صورت به سبك ماردين



 

كاربردهاي نمك,استفاده از نمك

 

يكي از مواردي كه پاك كردن آن دشوار است، شير چسبيده به ظرف است. اما نمك كار را خيلي آسان مي‌كند. ظرف را خيس كرده، داخل آن نمك بپاشيد.

 

با آگاهي از كاربرد اين بلورهاي سفيد در خانه و خانه‌داري كه مي‌تواند به 60 مورد هم برسد، تميز كردن وسايل برايتان راحت‌تر خواهد بود.

 

1 - تميز كردن فلز زير اتو

 

حتما براي شما هم پيش آمده كه علي‌رغم ميزان دقت شما هنگام اتو زدن، در اثر حرارت زياد قسمتي از لباس به اتو چسبيده و به خاطر سفت شدن جدا كردن آن از اتو مشكل بوده است. كريستال‌هاي نمك چاره اين كارند. اتو را به برق زده، روي حرارت زياد قرار دهيد. مقداري نمك آشپزخانه روي روزنامه بريزيد. اتوي داغ را روي آن بماليد تا تميز شود.

 

2 - جذب سريع چربي

 

هنگام صرف غذا در رستوران در صورت ريختن سس سالاد روي لباس، مقداري نمك روي قسمت لك‌شده بريزيد تا چربي را جذب كند و پس از رسيدن به خانه آن را طبق معمول بشوييد.

 

3 - از بين بردن زردي عرق

 

در مورد كساني كه زياد عرق مي‌كنند، استفاده از نمك راز خلاص شدن از لكه‌هاي زرد از روي لباس آن‌هاست. 4 قاشق غذاخوري نمك را داخل 1 ليتر آب داغ حل كنيد. تا زمان از بين رفتن لكه با استفاده از اسفنج روي لباس بماليد.

 

4 - تثبيت رنگ حوله

 

در 2 يا 3 بار اولي كه حوله‌هاي رنگي جديد را مي‌شوييد، يك پيمانه نمك به آب اضافه كنيد. نمك موجب تثبيت رنگ شده حوله شما براق باقي مي‌ماند.

 

5 - از بين بردن بوي سطل زباله

 

بوي نامطبوع زباله را با نمك از بين ببريد. ½ پيمانه نمك را داخل آب سرد حل كنيد و داخل سطل بريزيد. نمك به گرفتن و خنثي كردن بو كمك مي‌كند.

 

6 - كندن غذاي چسبيده به تابه و قابلمه

 

جدا كردن غذاي ته گرفته از روي ظروف با استفاده از نمك آسان است. كافيست قبل از شستشو مقداري نمك روي آن بريزيد. داخل ظرف را خيس كنيد و تا جدا شدن خرده‌هاي غذا صبر كنيد. سپس به طور معمول شستشو را انجام دهيد.

 

 

7 - برق انداختن ظروف بلور

 

در صورتي كه ماشين ظرفشويي نتواند لكه‌هاي ظروف شيشه‌اي و بلور را تميز كند و با شستشو با دست هم تميز نشوند، مقداري نمك را با ¼ پيمانه سركه تركيب كنيد و ظرف بلور را يك شب داخل آن خيس كنيد. صبح روز بعد براق بودن آن را مشاهده كنيد.

 

8 - از بين بردن چربي مانده در پشت تابه

 

 

معمولا به مرور زمان چربي‌ها به دليل حل نشدن در آب، پشت تابه را بدرنگ مي‌كنند. براي حل اين مشكل، قبل از شستن تابه مقداري نمك روي آن بپاشيد تا چربي را به خود جذب كند. نمك را از روي آن پاك و شستشوي معمولي را انجام دهيد.

 

9 - پاك كردن رژ لب از روي ليوان

 

تميز كردن رژ لب از روي ليوان حتي با گذاشتن آن‌ها داخل ماشين ظرفشويي كار سختي است. دليل آن نيز مرطوب‌كننده‌هايي است كه به ماندگاري رژ لب كمك مي‌كنند و روي سطح ليوان باقي مي‌مانند. قبل از شستن ظرف، لبه آن را با مقداري نمك پاك كنيد.

 

10 - تميز كردن شير ته‌گرفته از داخل شيرجوش

 

يكي از مواردي كه پاك كردن آن دشوار است، شير چسبيده به ظرف است. اما نمك كار را خيلي آسان مي‌كند. ظرف را خيس كرده، داخل آن نمك بپاشيد. 10 دقيقه صبر كنيد سپس شيردوش را بشوييد. نمك همچنين بوي نامطبوع شير سوخته را جذب مي‌كند.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/various-uses-salt1.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.