آرشیو آذر ماه 1399

آرايش صورت به سبك ماردين

مادر براي همه ما دنياي گرانبهايي است ، كادو براي تولد مادر كسي كه در شكل گيري شخصيت ما ، تحقق روياها و روش زندگي ما نقش مهمي داشته است ، كسي كه هميشه پشت سر ما بوده و عشق ما را حفظ نكرده است ، اما تولد مادر اين روز يكي از بهترين روزها براي قدرداني از تلاش هاي مادران است.
اگر روز تولد مادرتان نزديك است و مانند هر سال به دنبال بهترين هديه براي مادر خود هستيد ، پيشنهاد مي كنيم با كوكاكولا همراه باشيد تا با 15 هديه ويژه و جالب تولد مادرتان آشنا شويد.
براي تولد مادرم چه هديه اي بخرم؟1. هنر دست خود آنهااگر با هنرهاي خاصي مانند بافندگي ، گلدوزي ، نقاشي و غيره مهارت خوبي داريد ، مي توانيد از صنايع دستي خود براي هديه تولد مادر استفاده كنيد.
يك ژاكت كش باف پشمي زيبا ، يك ميز گلدوزي شده با طرح مادر يا يك عكس زيبا از چهره مادر شما - يا هر تصوير ديگري كه فكر مي كنيد او را خوشحال مي كند - همه مي توانند هديه اي مناسب براي بهترين مادر جهان باشند.
2. كيت سفراگر مادري ماجراجو داريد كه عاشق سفر و گشت و گذار است و آخر هفته ها او را معمولاً در خانه نمي يابيد زيرا با پدرتان به پياده روي يا يك سفر يك روزه رفته است ، بهترين و مفيدترين هديه اي كه مي توانيد به او بدهيد ، is اين يك كوله پشتي مسافرتي است كه مي تواند مهمترين ها را جمع آوري كند.
اگر مي خواهيد او را خوشحال كنيد ، مي توانيد يك كيف مسافرت ، يك بليط سفر و يك كتاب راهنما نيز به او بدهيد.
3. دسته گلمادر شما از آن دسته خانمهاي با ملايمت است كه از زماني كه به ياد مي آوريد ، دوست داشتيد از پدرتان گل دريافت كنيد؟!
اگر چنين است ، بدون شك يك دسته گل رز زيبا يا گل هاي رنگارنگ او را در اين روز خاص خوشحال مي كند.
4- دستگاه اندازه گيري فشار خون يا آزمايش گلوكزهيچ يك از ما نمي خواهيم براي يادآوري بيماري طرف مقابل ، هديه تولد بدهيم ، خصوصاً اگر آن شخص مادر ما باشد.
اگر مادر شما فشار خون يا ديابت دارد ، مي توانيد با خريد دستگاه اندازه گيري فشار خون يا انجام آزمايش قند خون ، نگراني هايي را كه ممكن است درباره بيماري خود داشته باشد كاهش دهيد.
با اين حال ، دستگاه هايي مانند دستگاه هاي اندازه گيري فشار خون در هر خانه اي مورد نياز هستند ، حتي اگر اعضاي خانواده به اين بيماري مبتلا نشوند.
5. قهوه يا چاي مارك داراگر مادر شما طرفدار قرص هاي قهوه است يا روزهاي او بدون چاي نيست ، مي توانيد يك بسته قهوه با كيفيت يا چاي مارك دار به او بدهيد ، اگر مي خواهيد هديه شما خاص تر باشد ، يك فنجان زيبا با طرح مادر و كودك يا نوشتن براي او به عنوان "شما بهترين مادر جهان هستيد".
در اين حالت ، هر لحظه و هر بار كه براي يك فنجان چاي يا قهوه دعوت مي شود ، شما را به ياد مي آورد و لبخندش روي لب هايش مي نشيند.
6. وسايل آشپزخانهمادران بيشتر وقت خود را در آشپزخانه مي گذرانند ، بنابراين دادن هديه اي مربوط به آشپزخانه و آشپزي به آنها قطعاً احساس خوبي خواهد داشت.
مجموعه اي از وسايل آشپزخانه ، تزئينات آشپزخانه ، وسايلي مانند مخلوط كن يا توستر يا حتي تخته برش يا كتاب آشپزي مي توانند هداياي مناسبي براي روز مادر باشند.
7. جواهراتمادران اكثراً زن هستند و كمتر خانمي است كه جواهرات را دوست نداشته باشد.
اگر پول كافي داريد ، مي توانيد با خريد گوشواره هاي انگشتر ، دستبند ، گردنبند يا طلا ، مادر خود را خوشحال كنيد.
خريد جواهرات يا كريستال هاي نقره اي براي مادر توصيه نمي شود ، مگر اينكه مطمئن باشيد وي به چنين لوازم تقليدي علاقه دارد ، در اين صورت مي توانيد جواهرات سنگي يا بلورهايي را كه نماد ماه تولد است به او بدهيد يا مادر و كودك را يادآوري كنيد. براي عشق. .



 

كاربردهاي نمك,استفاده از نمك

 

يكي از مواردي كه پاك كردن آن دشوار است، شير چسبيده به ظرف است. اما نمك كار را خيلي آسان مي‌كند. ظرف را خيس كرده، داخل آن نمك بپاشيد.

 

با آگاهي از كاربرد اين بلورهاي سفيد در خانه و خانه‌داري كه مي‌تواند به 60 مورد هم برسد، تميز كردن وسايل برايتان راحت‌تر خواهد بود.

 

1 - تميز كردن فلز زير اتو

 

حتما براي شما هم پيش آمده كه علي‌رغم ميزان دقت شما هنگام اتو زدن، در اثر حرارت زياد قسمتي از لباس به اتو چسبيده و به خاطر سفت شدن جدا كردن آن از اتو مشكل بوده است. كريستال‌هاي نمك چاره اين كارند. اتو را به برق زده، روي حرارت زياد قرار دهيد. مقداري نمك آشپزخانه روي روزنامه بريزيد. اتوي داغ را روي آن بماليد تا تميز شود.

 

2 - جذب سريع چربي

 

هنگام صرف غذا در رستوران در صورت ريختن سس سالاد روي لباس، مقداري نمك روي قسمت لك‌شده بريزيد تا چربي را جذب كند و پس از رسيدن به خانه آن را طبق معمول بشوييد.

 

3 - از بين بردن زردي عرق

 

در مورد كساني كه زياد عرق مي‌كنند، استفاده از نمك راز خلاص شدن از لكه‌هاي زرد از روي لباس آن‌هاست. 4 قاشق غذاخوري نمك را داخل 1 ليتر آب داغ حل كنيد. تا زمان از بين رفتن لكه با استفاده از اسفنج روي لباس بماليد.

 

4 - تثبيت رنگ حوله

 

در 2 يا 3 بار اولي كه حوله‌هاي رنگي جديد را مي‌شوييد، يك پيمانه نمك به آب اضافه كنيد. نمك موجب تثبيت رنگ شده حوله شما براق باقي مي‌ماند.

 

5 - از بين بردن بوي سطل زباله

 

بوي نامطبوع زباله را با نمك از بين ببريد. ½ پيمانه نمك را داخل آب سرد حل كنيد و داخل سطل بريزيد. نمك به گرفتن و خنثي كردن بو كمك مي‌كند.

 

6 - كندن غذاي چسبيده به تابه و قابلمه

 

جدا كردن غذاي ته گرفته از روي ظروف با استفاده از نمك آسان است. كافيست قبل از شستشو مقداري نمك روي آن بريزيد. داخل ظرف را خيس كنيد و تا جدا شدن خرده‌هاي غذا صبر كنيد. سپس به طور معمول شستشو را انجام دهيد.

 

 

7 - برق انداختن ظروف بلور

 

در صورتي كه ماشين ظرفشويي نتواند لكه‌هاي ظروف شيشه‌اي و بلور را تميز كند و با شستشو با دست هم تميز نشوند، مقداري نمك را با ¼ پيمانه سركه تركيب كنيد و ظرف بلور را يك شب داخل آن خيس كنيد. صبح روز بعد براق بودن آن را مشاهده كنيد.

 

8 - از بين بردن چربي مانده در پشت تابه

 

 

معمولا به مرور زمان چربي‌ها به دليل حل نشدن در آب، پشت تابه را بدرنگ مي‌كنند. براي حل اين مشكل، قبل از شستن تابه مقداري نمك روي آن بپاشيد تا چربي را به خود جذب كند. نمك را از روي آن پاك و شستشوي معمولي را انجام دهيد.

 

9 - پاك كردن رژ لب از روي ليوان

 

تميز كردن رژ لب از روي ليوان حتي با گذاشتن آن‌ها داخل ماشين ظرفشويي كار سختي است. دليل آن نيز مرطوب‌كننده‌هايي است كه به ماندگاري رژ لب كمك مي‌كنند و روي سطح ليوان باقي مي‌مانند. قبل از شستن ظرف، لبه آن را با مقداري نمك پاك كنيد.

 

10 - تميز كردن شير ته‌گرفته از داخل شيرجوش

 

يكي از مواردي كه پاك كردن آن دشوار است، شير چسبيده به ظرف است. اما نمك كار را خيلي آسان مي‌كند. ظرف را خيس كرده، داخل آن نمك بپاشيد. 10 دقيقه صبر كنيد سپس شيردوش را بشوييد. نمك همچنين بوي نامطبوع شير سوخته را جذب مي‌كند.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/various-uses-salt1.html

 

 

روش هاي خنك كردن خانه , خانه اي خنك بدون كولر

 

يكى از راههاى جايگزين براى خنك كردن خانه، استفاده از راه هاى طبيعى است؛ به اين معنى كه بدون استفاده از هيچ وسيله خنك كننده برقى بتوانيم دماى خانه را كاهش دهيم.

 

براى رسيدن به اين منظور موثرترين راه اين است كه گرمايى را كه به ساختمان مى تابد، دفع و از ورود آن به خانه پيشگيرى كنيم.

 

مناسب ترين روش براى پيشگيرى از جذب حرارت و دفع گرما، انعكاس يا بازتاباندن آن است. گرما از چند طريق وارد خانه مى شود كه مهمترين و عمده ترين آنها حرارت ناشى از تابش گرماى خورشيد است كه از پنجره ها و سقف وارد خانه مى شود.

 

شيشه ها

 

40 درصد از گرماى ناخواسته از طريق پنجره ها وارد خانه مي شود. استفاده از شيشه هاي بازتاب دهنده نور يكى از راه هاى دفع اين گرما است. استفاده از اين نوع شيشه روى پنجره علاوه بر خنك نگه داشتن خانه از تابش مستقيم نور خورشيد به وسايل خانه و كمرنگ شدن مبلمان، پرده ها و فرش هم جلوگيرى مى كند. انواع گوناگوني از اين شيشه با درجات مختلفى از تيرگى وجود دارد كه بايد با توجه به آب و هواى منطقه اى كه در آن زندگى مى كنيد، نوع مناسب را انتخاب كنيد.

 

اگر از پوشش هاى ثابت استفاده مى كنيد، توصيه مى شود كه پنجره هاى جنوبى را با اين گونه شيشه ها نپوشانيد تا در زمستان بتوانيد از گرماى نور خورشيد استفاده كنيد.

 

سايبان هاى داخلى و خارجى

 

 

سايبانها با جذب يا بازتاب نور خورشيد از ورود آن به خانه به ميزان قابل توجهى جلوگيرى مى كنند. نصب سايبان در هر دو سطح خارجى و داخلى پنجره مفيد است، اما سايبان هاى خارجى به اين دليل كه گرما را قبل از برخورد با پنجره دفع مى كنند، مناسبتر و موثرتر هستند.

 

نصب سايبان هاى داخلى و پرده، گرماى ناشى از تابش خورشيد را كه از طريق پنجره وارد خانه مى شود، تا 65 درصد كاهش مي دهد. در حالى كه اين ميزان با نصب سايبانهاى بيرونى به 95درصد مى رسد.

 

 

هنگام نصب سايبان بايد شرايط آب و هوايى، تعداد دفعات باز كردن پنجره و نكات ديگر را در نظر بگيريد و نوع مناسب را انتخاب كنيد. نصب سايبان براى پنجره هاى بزرگ، به ويژه پنجره هاى شرقى، غربى و جنوبى خانه نقش مهمى در خنك نگه داشتن هواى داخل خانه در ساعات گرم روز دارد.

 

توصيه مى شود در ساعات گرم روزهاى تابستان پرده ها را كنار نزنيد و شبها پنجره ها را باز كنيد تا هواى تازه در خانه جريان پيدا كند. سايبان بهتر است با سطح شيشه پنجره زاويه 45 درجه داشته و طول آن نيمى از ارتفاع پنجره را بپوشاند. اگر در منطقه اى زندگى مى كنيد كه زمستان هاى سرد دارد، از سايبانهايى استفاده كنيد كه قابليت نصب و برداشتن داشته باشد و بتوانيد در زمستان آنها را برداريد.

 

پرده هاى مات و حصيرى

 

استفاده از پرده هاى سفيد و مات در فصل تابستان 40 تا 50 درصد از گرماى خورشيد را كه از شيشه عبور مى كند، كاهش مى دهد. نصب پرده هاى حصيرى در بيرون پنجره كه در قديم بيشتر استفاده مى شد، مى تواند 60 تا 80 درصد حرارت را كاهش دهد.

 

 

منبع : tebyan.net




يكي از تاثيرگذارترين عناصري كه نقش موثري در زيبايي دكوراسيون داخلي دارد پرده ها مي باشند. حضور پرده ها در دكوراسيون اتاق خواب علاوه بر زيبايي بخشيدن در ايجاد محرميت نقش موثري دارد، اما بررسي پرده متناسب براي فضاي اتاق خواب موضوعي است كه امروز ما به آن مي پردازيم با ما همراه باشيد.

انتخاب جنس يك پرده تاثير مستقيمي با سبك دكوراسيون شما و ميزان محرميت فضاي شما دارد. به طور مثال اگر پنجره ي اتاق خواب شما به نحوه ي است كه از بيرون خانه ديد به داخل وجود دارد پس پرده ي حرير براي فضاي شما چندان مناسب نمي باشد و در صورت انتخاب بهتر است از نوع تركيبي آن با ساير پارچه ها استفاده نماييد تا بتوانيد ميزان ديد را به راحتي كنترل نماييد.

نكاتي براي خريد پرده,تكنيك هاي خريد پرده

انتخاب جنس يك پرده تاثير مستقيمي با سبك دكوراسيون شما و ميزان محرميت فضاي شما دارد


پس از انتخاب جنس پرده ي مورد نظر براي اتاق خواب نوبت به انتخاب رنگ مي شود، در انتخاب رنگ پرده خصوصا براي فضاي اتاق خواب بايد دقت زيادي كرد، چرا كه رنگ ها تاثير زيادي در ميزان آرامش فضاي داخلي شما دارد، براي فضايي همچون اتاق خواب انتخاب رنگ هاي ملايم و آرامش بخش همچون رنگ هاي سال ۲۰۱۶ گزينه ي بسيار مناسبي است، از طرفي براي آن كه اتاق خواب شما جلوه ي بصري زيباتري داشته باشد ست كردن پرده با روتختي شما مي تواند ايده ي منحصر به فردي باشد.

راهنماي خريد پرده,اصول انتخاب پرده

در انتخاب رنگ پرده خصوصا براي فضاي اتاق خواب بايد دقت زيادي كرد


براي انتخاب مدل دوخت پرده ابتدا به سبك مبلمان اتاق خواب خود رجوع كنيد اگر فضاي اتاق خواب شما بزرگ است و تختخواب شما سبك كلاسيك دارد پس با انتخاب يك پرده ي والان دار تم كلاسيك اتاق خواب خود را كامل كنيد، اما توجه داشته باشيد براي اتاق خواب هاي كوچك تم كلاسيك مطلوب نمي باشد چرا كه به دليل جزييات زياد اين سبك فضاي اتاق خواب شما را گرفته تر مي كند.

 

انتخاب پرده فضاي اتاق خواب, نكاتي براي انتخاب پرده

براي انتخاب مدل دوخت پرده ابتدا به سبك مبلمان اتاق خواب خود رجوع كنيد


شيدها يكي ديگر از گزينه هاي مناسب براي فضاي اتاق خواب هاي مدرن مي باشد، شيدها به دليل قابليت كنترل نور و قابليت باز و بسته شدن مي تواند گزينه ي مناسبي براي كور كردن ديد همسايه باشد، همچنين شيدها را مي توانيد به رنگ ها و طرح هاي متفاوت در بازار پيدا كنيد كه اين خاصيت آنها را براي فضايي مانند اتاق كودك هم مناسب كرده است.

 

انتخاب پرده,راهنماي انتخاب پرده

شيدها يكي ديگر از گزينه هاي مناسب براي فضاي اتاق خواب هاي مدرن مي باشد

 


همان طور كه گفته شد براي انتخاب يك پرده ي مناسب در فضاي اتاق خواب بايد گزينه هايي همچون جنس، رنگ و نوع دوخت و مدل پرده را در نظر بگيريد، تا بتواند ظاهر چشمگيري به دكوراسيون اتاق خواب شما ببخشد، در تصوير زير با توجه به سبك مدرن مبلمان اتاق خواب از يك پرده ي ساده حرير استفاده شده است و براي كنترل محرميت از پارچه ي ضخيم تر براي رويه استفاده شده است. توجه داشته باشيد كه رنگ قهوه اي انتخاب شده براي پرده با روتختي هماهنگ است و قالب گرم آن در كنار نورپردازي مطلوب اتاق خواب فضاي مدرن و آرامش بخشي را ايجاد كرده است.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/choosing-bedroom1-curtains1.html



 

از بين بردن چسب هاي باقيمانده روي ديوار,نحوه كندن كاغذ ديواري

اگر مشكلي براي پرداخت هزينه نداريد مي توانيد اين كار را به متخصصين خودش بسپاريد

 

چگونه بدون اين كه به ديوار آسيب برسانيم كاغذ ديواري را از آن جدا كنيم؟ در اين مطلب روش كندن كاغذ ديواري از ديوار را به شما آموزش مي دهيم. ممكن است طرح كاغذ ديواري خانه برايتان تكراري و آزار دهنده شده باشد، يا اين كه به خانه اي جديد نقل مكان كرده باشيد كه از قبل كاغذ ديواري شده، اما سليقه صاحبان قبلي از نظر شما نفرت انگيز و غير قابل تحمل باشد. در اين مواقع حاضريد هر كاري بكنيد تا از شر اين كاغذ ديواري هايي كه سرتاسر خانه شما را پوشانده اند خلاص شويد. اگر مشكلي براي پرداخت هزينه نداريد مي توانيد اين كار را به متخصصين خودش بسپاريد، اما ما اينجا به شما توضيح مي دهيم كه چطور با استفاده از بهترين روش كندن كاغذ ديواري از ديوار با كمترين زحمتي مي‌توانيد اين كار را خودتان انجام دهيد.

 

بهترين روش كندن كاغذ ديواري از ديوار چيست؟

روش كندن كاغذ ديواري از روي ديوار,كندن كاغذ ديواري از روي ديوار

كندن كاغذ ديواري از روي ديوار آنقدرها هم پيچيده نيست

 

بسياري از مردم فكر مي كنند كندن كاغذ ديواري از سطح ديوار به مواد و تجهيزات خاصي نياز دارد اما حقيت اين است كه اين كار آنقدرها هم پيچيده نيست، فقط كافي است صبر و حوصله خود را بالا ببريد و اندكي ذوق و سليقه به خرج دهيد.

 

بايد گفت كه گزينه هاي مختلفي براي انجام اين كار وجود دارد، از جمله استفاده از بخار آب و يا اسپري كردن مواد شيميايي مخصوص. شما بايد با توجه به جنس كاغذ ديواري و شرايط خانه خود بفهميد كه كدام روش براي شما راحت تر است و باعث مي شود راحت تر بتوانيد از شر كاغذ ديواري ها راحت شويد.

 

اين كه از كدام روش براي كندن كاغذ ديواري استفاده كنيم تا حدود زيادي به جنس آن بر مي گردد. برخي از كاغذ ديواري ها را مي‌شود بدون احتياج به آب يا هر ماده ديگري به راحتي از ديوار جدا كرد در حالي كه براي جدا كردن برخي از آن ها بايد مقدار زيادي مواد مختلف را امتحان كرد. ضمن اين كه آسيب ديدن يا نديدن ديوار بستگي به اين دارد كه كاغذ ديواري چكونه نصب شده باشد.

 

به هر حال آسيب رسيدن به ديوار چيزي نيست كه تحت كنترل شما باشد و كاملا به اين بستگي دارد كه پيش از اين، نصب كننده كاغذ ديواري چگونه عمل كرده باشد. به عنوان مثال اگر پيمانكار قبلي ديوار را به خوبي بتونه نكشيده باشد، موقع جدا كردن كاغذ ديواري ممكن است به بافت سطحي ديوار آسيب برسد.

 

راحت ترين راه براي كندن كاغذ ديواري,راهنماي كندن كاغذديواري

آسيب رسيدن به ديوار تحت كنترل شما نيست و به كار پيمانكار قبلي بستگي دارد

 

گفتني است استفاده از دستگاه بخار براي كندن كاغذ ديواري كار چندان محبوبي بين استادان اين كار نيست، با اين حال افراد حرفه اي هم بوده اند كه از اين روش براي كندن كاغذ ديواري از ديوار استفاده مي كرده اند، آن هم زماني كه دستگاه هاي بخار با استفاده از سوخت هاي نفتي كار مي كرده اند.

 

نگران نباشيد امروزه دستگاه هاي بخار همگي برقي هستند، اما با اين وجود بسياري از افراد ترجيح مي‌دهند از اين دستگاه ها استفاده نكنند چرا كه تقريبا غير ممكن است حين كار با آن ها، چند جاي دستتان را نسوزانيد. ضمن اين كه استفاده از آن ها براي جدا كردن كاغذ ديواري يك كار بسيار زمان بر است.

 

 

در عوض بهترين روش كندن كاغذ ديواري استفاده از محلول هاي شيميايي است. اين ماده شيميايي، چسب پشت كاغذ ديواري را در خود حل مي كند و باعث مي شود به راحتي بتوانيد آن را از ديوار جدا كنيد.

 

نكاتي براي نصب كاغذ ديواري,راحتترين روش نصب كاغذ ديواري

بهترين روش كندن كاغذ ديواري استفاده از محلول هاي شيميايي است

 

لوازم مورد نياز روش كندن كاغذ ديواري

 

قبل از شروع به كار، وسايل و ابزار آلات مورد نيازتان را آماده كنيد. وسايل و ابزار مورد نياز شما شامل: ۲ چاقوي بزرگ و كوچك، يك نردبان، غلطك و يك دستگاه براي اسپري كردن (مانند يك پمپ پلاستيكي) با حجم كافي است. علاوه بر اين ها، به پلاستيك و پارچه هاي ضخيم براي پوشاندن فرش و كف اتاق نياز داريد. كليد و پريزهاي برق را به خوبي بپوشانيد و سپس آب و محلول را با يكديگر مخلوط كنيد. اين محلول شيميايي را مي توانيد در مغازه ها پيدا كنيد.

 

بار اول، محلول را روي بخش كوچكي از ديوار بپاشيد، سپس لبه هاي كاغذ ديواري را بگيريد و آن را از ديوار بكنيد. اين كار بايد به راحتي انجام شود، سعي كنيد قلق كار را به دست بياوريد شايد لازم باشد جهت ديگري را براي جدا كردن كاغذ ديواري در نظر بگيريد، از بالا به پايين، چب به راست يا بالعكس را امتحان كنيد تا بفهميد كدام يك بهتر جواب مي دهد.

 

نحوه كندن كاغذ ديواري,راههاي كندن كاغذ ديواري

محلول را روي بخش هاي ديوار بپاشيد، سپس لبه هاي كاغذ ديواري را بگيريد و آن را از ديوار بكنيد

 

اگر كندن كاغذ ديواري به سادگي امكان پذير نبود، باز هم از محلول به ديوار اسپري كنيد و اجازه دهيد مدتي خيس بخورد. ممكن است لازم باشد اين كار را چند بار تكرار كنيد. بعد سعي كنيد كاغذ را با دستتان بكنيد، ممكن است كمي از چسب و كاغذ روي ديوار باقي بماند اما نگران نباشيد مي توانيد آن را با يك چاقوي عريض از سطح ديوار جدا كنيد.

 

اگر متوجه شديد كه محلول به خوبي به كاغذ ديواري نفوذ نمي كند، مي توانيد از غلطك مخصوص رنگ آميزي استفاده كنيد و با آن كاغذ ديواري را به محلول آغشته كنيد. استفاده از غلطك باعث مي شود مواد به خوبي به چسب پشت كاغذ ديواري نفوذ كنند و كندن آن راحت تر شود. با اين وجود در استفاده از غلطت حسابي احتياط كنيد، چرا كه حتي افراد خبره هم به سرعت به سراغ اين ابزار نمي روند. در هنگام استفاده از غلطك لازم است فشار دستتان كافي و يكنواخت باشد تا به ديوار آسيبي نرسد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/method1-removing2-wallpaper.html



نمك مهم ترين بخش زندگي ما انسان ها شده و به جز مصرف آن در غذا استفاده هاي متفاوتي مي توان از آن برد. به عنوان مثال از نمك مي توانيد در تميزكاري هاي خانه نيز استفاده كنيد.

 

 از بين بردن چربي قابلمه ها

يك ليوان نمك داخل تاوه يا قابلمه بريزيد و سپس با اسكاچ روي لكه هاي چربي بماليد. در آخر به روش خودتان قابلمه را بشوئيد.

 

كاربرد نمك در خانه داري,كارايي نمك

مقداري نمك داخل قابلمه بريزيد و سپس با اسكاچ روي لكه هاي چربي بماليد

 

 از بين بردن لكه هاي تخته چوبي

مقداري نمك روي تخته چوبي بپاشيد و با نصف ليمو روي تخته بماليد. بعد از جذب مواد تخته را با آب ولرم بشوئيد.

 

موارد استفاده از نمك,كاربرد نمك در خانه

نمك روي تخته چوبي بپاشيد و با نصف ليمو روي تخته بماليد و بعد از ماندن با آب ولرم بشوييد

 

 از بين بردن زردي گلدان هاي شيشه اي

خيلي راحت مي توانيد لكه هاي زرد داخل گلدان را با نمك تميز كنيد. مقداري آب و نمك داخل گلدان بريزيد هم بزنيد و در آخر با اب و مايع ظرفشويي بشوئيد.

 

نمك در خانه داري,تميزكاري خانه با نمك

مقداري آب و نمك داخل گلدان بريزيد هم بزنيد و در آخر با اب و مايع ظرفشويي بشوئيد

 

 تهيه اسكراب خانگي

براي درست كردن اسكراب خانگي مقداري نمك و روغن زيتون به نسبت ۱ به ۲ مخلوط كنيد و به صورت دايره اي به صورت بماليد. سپس صورت را بشوئيد و كرم مرطوب كننده بزنيد.

 

استفاده از نمك در خانه داري,مهارت هاي استفاده از نمك در خانه داري

مقداري نمك و روغن زيتون به نسبت ۱ به ۲ مخلوط كنيد و به صورت دايره اي به صورت بماليد

 

 جلوگيري از كپك زدن پنير

براي جلوگيري از كپك زدن پنير آن را داخل پارچه آغشته به نمك بپيچيد.

 

كارايي نمك,راهنماي استفاده از نمك

براي جلوگيري از كپك زدن پنير آن را داخل پارچه آغشته به نمك بپيچيد

 

 تميز كردن درز كاشي ها

 

نصف ليوان نمك را با ۵ ليتر آب مخلوط كنيد و مقداري هم مايع سفيدكننده بريزيد. كاشي ها و درز بين كاشي ها را با اين محلول تميز كنيد.

 

كاربرد نمك در خانه,كاربرد نمك در خانه داري

نمك را با آب مخلوط كنيد و مقداري هم مايع سفيدكننده بريزيد و درز كاشي ها را تميز كنيد

 

 حمام نمك براي پاها

 

۱ الي ۲ ليوان نمك داخل يك لگن پر از آب گرم بريزيد و پاها را داخل آن قرار دهيد تا سرد شود.

 

نكته هايي براي استفاده از نمك,نمك در خانه داري

۱ الي ۲ ليوان نمك داخل يك لگن پر از آب گرم بريزيد و پاها را داخل آن قرار دهيد

 

 از بين بردن لكه هاي چاي و قهوه

۱ قاشق غذاخوري نمك با ۱ قاشق چاي خوري سركه تركيب كنيد و محلول را داخل فنجان قهوه يا چاي بريزيد. بعد از چند ساعت فنجان را بشوئيد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/use1-salt5-home1.html

اصول پذيرايي از مهمان, روش برگزاري مهماني

قبل از ورود مهمانان به خانه شما چند شاخه گل تهيه كنيد و در گلدان بگذاريد

 

به حال و هواي خانه تان طراوت دهيد

قبل از ورود مهمانان به خانه شما چند شاخه گل تهيه كنيد و در گلدان بگذاريد. گل تازه به خانه شما روح و لطافت مي دهد. يك روز قبل از آمدن مهمان ها خانه خود را تميز كنيد و وسايل مورد نيازتان را تهيه كنيد و اين كارها را به بعد از ورود مهمانان موكول نكنيد.

 

وسايل شكستني و با ارزش را از دسترس كودكان دور كنيد

قبل از آمدن مهمانان وسايل با ارزش و گرانقيمت خود را از دسترس كودكان خارج كنيد و با خيال راحت كنار مهمانان بنشينيد. اگر اين وسايل را جمع آوري نكنيد شما در هنگام حضور مهمان، مدام مراقب وسايل خود هستيد و چشمتان به دست مهمانان و بچه ها است كه اين باعث استرس شما و ناراحتي مهمانان مي شود.

 

نحوه استقبال از مهمانان

يكي از اصول مهم مهمان نوازي استقبال از ميهمانان است. به عنوان ميزبان وظيفه شماست در لحظه ورود مهمان هايتان كنار در ورودي بايستيد و به آنها خوش آمد بگوييد حتي اگر سرتان شلوغ باشد.

 

آشنايي با نحوه پذيرايي از مهمانان

 * براي مهماني نهار معمولا پيش از نهار هيچگونه پذيرايي انجام نمي شود و شايد فقط يك فنجان چاي يا شربت، زيرا فاصله ورود مهمانان تا صرف نهار كوتاه است اشتهاي آنان با پذيرايي قبل از نهار از بين مي رود. بعد از نهار اول با شيريني و چاي و دسر و سپس با ميوه و آجيل پذيرايي انجام مي شود.

 

* براي مهماني شام در فصل تابستان با آب ميوه خنك يا فالوده و بستني پذيرايي را شروع نماييد و شيريني و چاي را براي بعد از شام بگذاريد. در فصل زمستان با شير كاكائو، قهوه و چاي همراه با شيريني پذيرايي را آغاز نماييد.

 

 

* پس از صرف غذا مهمان را تنها نگذاريد و سرگرم ظرف شستن و نظافت نشويد. حتي اگر مهمان خودماني باشد، نظافت و ظرف شستن در حضور او كار نابجايي است زيرا اصل برگزاري مهماني بر اساس ديدن و رفع دلتنگي است نه خوردن و جمع كردن و شستن.

 

از تداركات اضافي پرهيز كنيد

در برخي از مهماني ها صاحب خانه تدارك مفصلي براي مهمان مي بيند اما براي آماده كردن اين تداركات بيشتر وقت خود را در آشپزخانه صرف مي كند و در كنار مهمان حضور پيدا نمي كند. و به همين دليل حوصله مهمان سر مي رود و احساس خستگي مي كند. بهتر است به جاي تداركات زياد با چند خوراكي ساده و كم زحمت از مهمانانتان پذيرايي كنيد و وقت زيادي را در كنار مهمانان بگذرانيد.

 

قبل از تعارف، به شخصيت مهمانان توجه كنيد

قبل از هر برخوردي، به شخصيت مهمانتان توجه كنيد اگر او فرد درون گرايي است و دير با محيط اخت مي شود، به او توجه كنيد و نيازهايش را پيش بيني نماييد اما اگر مهمانتان فردي صميمي است بگذاريد خانه شما را مثل خانه خودش بداند و آزاد باشد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/tips2-holding2-party.html

 

پذيرايي نوروز بدون آجيل, تنقلات نوروزي

لواشك، آلبالو خشكه، آلو و آلوچه هاي جنگلي را جايگزين آجيل نوروزي كنيد

 

امسال قيمت آجيل بسيار زياد شده است و بيشتر مردم توانايي خريد آن را ندارند متن زير را بخوانند شما مي توانيد پيشنهادهاي زير را براي جايگزين كردن ميوه و آجيل عيد انجام بدهيد. اصلا نگران نباشيد ايام عيد هم مانند روزهاي ديگر كه پذيراي مهمان هستيد آن هم بدون آجيل، مي توانيد با چاي و شيريني يا شكلات و ميوه پذيراي مهمانان عيدتان باشيد.

 

پيشنهاد ما براي جايگرين آجيل عيد چند كاسه كوچك پر از برش هاي لواشك، آلبالو خشكه، آلو و آلوچه هاي جنگلي و تمبر هندي است، مي توانيد روي آن ها كمي گلپر و نمك بپاشيد. برش هاي لواشك را هم مي توانيد با يك روبان قرمز تزيين كنيد. 

 

مي توانيد از ميوه هاي خشك هم به عنوان تنقلات و آجيل عيد استفاده كنيد.

 

آجيل گياهي مخلوط

البته اين آجيل تحت عنوان آجيل خارجي در بيشتر آجيل فروشي ها به فروش مي رسد و امكان ندارد كه رنگ و لعابشان توجه شما را جلب نكند. در واقع خاستگاه اين نوع آجيل كشور مالزي است كه مخلوطي از باقلاي سبز، نوعي نخود سبز، نخودچي، سويا با روكش كاري و كراكر بسيار خوشمزه است.

 

غير از تركيب رنگ اشتها برانگيزش، خام بودن اين آجيل نقطه قوت آن است.

خوشحال باشيد كه اين آجيل به قدري حجيم و سبك است كه 100 گرم از آن بسيار بيشتر به نظر مي آيد و شما مي توانيد با خريد مقداري از اين آجيل، حسابي مهمانان خود را خوشحال كنيد.

 

مسقطي انجير و گل محمدي

 

اگر دوستدار مسقطي هستيد و نگران خوردن اين خوراكي پر كالري و مضر هستيد، خوشحال باشيد كه انواع جديدي از مسقطي داخل بازار موجود هست مانند مسقطي انجير. بيشتر شيريني اين مسقطي از انجير گرفته شده و به دليل همين طعمي شبيه به اين ميوه داشته است و شيريني آن طبيعي تر از مسقطي هاي معمولي به حساب مي آيد. البته مسقطي گل محمدي هم با تكه هاي كوچك خوش عطر و رنگ گل محمدي پوشيده شده است.

 

خرما شكلاتي مغزدار جايگزين شيريني و شكلات

اين روزها همه به فكر دريافت كالري كمتر هستند و چايخورها سعي مي كنند به جاي قند از خرما، توت و ... كه شيريني طبيعي دارند، استفاده كنند. از آنجا كه شيريني خرما طبيعي است، طعمي دلچسب دارد اما پذيرايي از مهمان با خرما در مراسم شادي ما ايراني ها، آن هم مهمان نوروزي، چندان مرسوم نيست. البته اگر دوست داريد امسال با خرما از مهمانان خود پذيرايي كنيد و دنبال راهي براي شيك و زيبا جلوه دادنش هستيد، بهتر است سري به قنادي محله تان بزنيد و سراغ خرمايي مغزدار با روكش شكلات را بگيريد. اين خرماها نه تنها ظاهر بسيار زيبايي دارند، بلكه طعم شان هم فوق العاده است و با خوردنشان 3 نشان را مي زنيد!

 

اگر مهمانان نوروزي شما زمان زيادي در منزل شما مي مانند و شما نگران اين هستيد كه حوصله آن ها سر نرود مي توانيد با مقداري تخمه آفتابگردان از آن ها پذيرايي كنيد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/replacing2-nuts2-nowruz.html