پذيرايي نوروز بدون آجيل, تنقلات نوروزي

لواشك، آلبالو خشكه، آلو و آلوچه هاي جنگلي را جايگزين آجيل نوروزي كنيد

 

امسال قيمت آجيل بسيار زياد شده است و بيشتر مردم توانايي خريد آن را ندارند متن زير را بخوانند شما مي توانيد پيشنهادهاي زير را براي جايگزين كردن ميوه و آجيل عيد انجام بدهيد. اصلا نگران نباشيد ايام عيد هم مانند روزهاي ديگر كه پذيراي مهمان هستيد آن هم بدون آجيل، مي توانيد با چاي و شيريني يا شكلات و ميوه پذيراي مهمانان عيدتان باشيد.

 

پيشنهاد ما براي جايگرين آجيل عيد چند كاسه كوچك پر از برش هاي لواشك، آلبالو خشكه، آلو و آلوچه هاي جنگلي و تمبر هندي است، مي توانيد روي آن ها كمي گلپر و نمك بپاشيد. برش هاي لواشك را هم مي توانيد با يك روبان قرمز تزيين كنيد. 

 

مي توانيد از ميوه هاي خشك هم به عنوان تنقلات و آجيل عيد استفاده كنيد.

 

آجيل گياهي مخلوط

البته اين آجيل تحت عنوان آجيل خارجي در بيشتر آجيل فروشي ها به فروش مي رسد و امكان ندارد كه رنگ و لعابشان توجه شما را جلب نكند. در واقع خاستگاه اين نوع آجيل كشور مالزي است كه مخلوطي از باقلاي سبز، نوعي نخود سبز، نخودچي، سويا با روكش كاري و كراكر بسيار خوشمزه است.

 

غير از تركيب رنگ اشتها برانگيزش، خام بودن اين آجيل نقطه قوت آن است.

خوشحال باشيد كه اين آجيل به قدري حجيم و سبك است كه 100 گرم از آن بسيار بيشتر به نظر مي آيد و شما مي توانيد با خريد مقداري از اين آجيل، حسابي مهمانان خود را خوشحال كنيد.

 

مسقطي انجير و گل محمدي

 

اگر دوستدار مسقطي هستيد و نگران خوردن اين خوراكي پر كالري و مضر هستيد، خوشحال باشيد كه انواع جديدي از مسقطي داخل بازار موجود هست مانند مسقطي انجير. بيشتر شيريني اين مسقطي از انجير گرفته شده و به دليل همين طعمي شبيه به اين ميوه داشته است و شيريني آن طبيعي تر از مسقطي هاي معمولي به حساب مي آيد. البته مسقطي گل محمدي هم با تكه هاي كوچك خوش عطر و رنگ گل محمدي پوشيده شده است.

 

خرما شكلاتي مغزدار جايگزين شيريني و شكلات

اين روزها همه به فكر دريافت كالري كمتر هستند و چايخورها سعي مي كنند به جاي قند از خرما، توت و ... كه شيريني طبيعي دارند، استفاده كنند. از آنجا كه شيريني خرما طبيعي است، طعمي دلچسب دارد اما پذيرايي از مهمان با خرما در مراسم شادي ما ايراني ها، آن هم مهمان نوروزي، چندان مرسوم نيست. البته اگر دوست داريد امسال با خرما از مهمانان خود پذيرايي كنيد و دنبال راهي براي شيك و زيبا جلوه دادنش هستيد، بهتر است سري به قنادي محله تان بزنيد و سراغ خرمايي مغزدار با روكش شكلات را بگيريد. اين خرماها نه تنها ظاهر بسيار زيبايي دارند، بلكه طعم شان هم فوق العاده است و با خوردنشان 3 نشان را مي زنيد!

 

اگر مهمانان نوروزي شما زمان زيادي در منزل شما مي مانند و شما نگران اين هستيد كه حوصله آن ها سر نرود مي توانيد با مقداري تخمه آفتابگردان از آن ها پذيرايي كنيد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/replacing2-nuts2-nowruz.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.