آرشیو بهمن ماه 1399

آرايش صورت به سبك ماردين



زندگي با پدربزرگ و مادربزرگ , احترام به پدربزرگ و مادربزرگ , تشكر از پدربزرگ و مادربزرگ

ارتباط با پدربزرگ و مادربزرگ ها

 

تا قبل از اين تصور ميشد كه فوايد رابطه پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها با نوه ها، تنها متوجه بچه ها است ولي به دنبال پژوهش هاي گسترده مشخص شده كه مادر بزرگ و پدر بزرگ ها هم از اين رابطه سود مي برند.

در كودكاني كه پدر و مادر آن ها از يكديگر جدا شده بودند، حضور پدر و مادر بزرگ اسيب هاي رواني رايج ناشي از طلاق را به حداقل مي رساند.

 

پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها در رابطه نزديك با نوه هاي خود، سال هاي بيشتري عمر ميكنند .

 

دانشمندان بوستون كالج طي مطالعه اي به اين نتيجه رسيدند كه روابط عاطفي نزديك بچه ها با پدر و مادر بزرگ هايشان، علايم بيماري افسردگي در هر دو گروه را كاهش داده است.

 

معمولاً پدر بزرگ و مادر بزرگ در زندگي كودك شما از موقعيت خاصي بهره مند هستند. آن ها به نوه هاي خود افتخار ميكنند و اين مسأله را با غرور به افراد ديگر ميگويند و نسبت به نوه ها بسيار بامحبت هستند. آن ها از اين مزيت برخوردار هستند كه ميتوانند تجربه خود با فرزندانشان را تكرار كنند.

 

پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها اغلب دربارهٔ نقشي كه در رابطه با نوه ها بر عهده آن ها گذاشته شده، سردرگم اند.

 

اگر علاقهٔ زيادي نشان دهند و مسؤليت بيشتري تقبل كنند، متهم ميشوند كه رابطهٔ والد – كودك را در اختيار خود گرفته اند و در آن مداخله ميكنند .

 

اگر زياد توجه نكنند، به سهل انگاري متهم ميشوند .

 

يكي از مادربزرگي ها ميگفت، نميدانم از من انتظار دارند چطور مادربزرگي باشم.

 

چنين عبارتي لزوم گفتگوي زوجين و پدر بزرگها و مادربزرگها را دربارهٔ احساسات و انتظاراتشان دربارهٔ نقشي كه آن ها بايد در خانواده ايفا كنند، به ما گوشزد ميكند .

 

پژوهشي استراليايي كه در شبكه اجتماعي علمي ريسرچ گيت منتشر شده، تأثير روابط ذكر شده بر عملكرد ذهني اعضاي مسن خانواده را مورد بررسي قرار داده است:مادر بزرگ هايي كه زمان بيشتري را در كنار نوه هاي خود سپري كرده بودند، عملكرد بهتري را در تست هاي شناختي نشان دادند. گفتني است كه ملاقات با نوه ها بصورت يكبار در هفته، اثرات شگفت انگيزي را بر سلامت مادر بزرگ ها بهمراه داشته است.

 

 

زندگي با پدربزرگ و مادربزرگ , احترام به پدربزرگ و مادربزرگ , تشكر از پدربزرگ و مادربزرگ

فوايد رابطه پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها با نوه ها

 

مداخله پدر بزرگ و مادر بزرگ در تربيت فرزند

بعضي از پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها نسبت به نوه هايشان بيش از حد حس مالكيت دارند.

 

 

آنهايي كه به عشق و محبّت و توجه نياز دارند، يا تنها هستند، ممكن است از نوه هاي خود براي پر كردن زندگي خالي شان استفاده كنند.

 

وقتي پدر بزرگ يا مادربزرگ براي جلب محبّت و وفاداري به رقابت با والدين كودك برمي خيزند، بروز اصطكاك و رنجش اجتناب ناپذير است.

 

آن ها بايد اين واقعيت را بپذيرند كه مسؤليت نهايي كودكان با والدين آنهاست.علاوه براين، آن ها نبايد از ياد ببرند كه پدر بزرگ يا مادربزرگ بودن كاري تمام وقت نيست.

 

 

 

آن ها بايد زندگي خودشان را ادامه دهند، نه آن كه آنقدر در زندگي نوه هايشان غرق شوند كه چيزي براي خودشان باقي نماند.

 

با سر زدن به موقع به والدينمان، و اختصاص زماني كه بتوانند با نوه هايشان باشند، هم فرزندانمان را از نعمت وجود آنان برخوردار كرده ايم و هم به آنها فرصتي پر از عشق و شادي بخشيد ه ايم. خانواده تنها والدين و فرزندان نيستند، حضور نسل قبل در خانواده ميتواند فضاي آن را دل چسب تر و موثر تر كند.

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/relationship8-grandparents-grandchildren.html



جذابيت زنانه ,جذابيت ,  راز جذابيت

راز جذابيت زنان

 

تا به حال شده براي «احساس خوب داشتن» يا «احساس جذاب بودن كردن» دچار چالش شويد؟ اول از هرچيز بايد بدانيد كه جدال و تلاش براي به دست آوردن يك حس خوب نسبت به خود چيزي است كه هر كسي گهگاه تجربه‌اش مي‌كند و شما تنها نيستيد. اما چيزي كه ممكن است ندانيد اين است كه بيشتر اوقات غلبه بر اين چالش كار ساده‌اي است.

در اين مطلب راهكار‌هايي را به شما توصيه مي‌كنيم كه احساس بهتري نسبت به خودتان پيدا كرده و هم از رابطه‌اي كه با همسرتان داريد بيشتر لذت ببريد.

 

- با تعريف كردن از شوهر خود ، روحيه ي او را تقويت كنيد. اين باعث مي شود مرد شخصيت عالي داشته باشد و شما را جذاب بداند.

 

- زناني هستند به حرف شوهر خود خوب گوش مي دهند رابطه بهتري با همسر خود دارند. به حرف شوهر خود گوش بدهيد ، اين با شنيدن فرق دارد. زماني كه شوهر با شما حرف مي زنيد اگر به چشمان او نگاه كنيد و ا حركت سر حرف او را تاييد كنيد ، اين كار گوش دادن است. مردها خيلي دوست دارند كه زنان در موقع حرف زدن به آنهاتوجه شود .

 

شنيدن يك حرف با گوش دادن به حرف ديگران با هم فرق دارد. گوش دادن يك عمل فعال و آگاهانه است.

 

در گوش دادن ، همسر بايد اجازه دهد هر فكري در سر شوهر است بيان كند.

 

جذابيت زنانه ,جذابيت ,  راز جذابيت

راه هاي افزايش جذابيت

 

- در جامعه هايي كه خانم ها در منزل بيش تر پيراهن و لباس هاي دامن دار مي پوشند بيشتر براي مردها جذابيت دارند.

 

- پوشيدن پيراهن با رنگ روشن ، حركات خوشكل زن ، راه رفتن با احساس زن را جذاب نشان مي دهد.

 

- اين در ذات مردان است كه موهاي بلند را دوست دارند اما بسياري از زنان موي خود را كوتاه مي كنند و شاكي از اين هستند كه چرا همسرشان به آنها گير مي دهد.

 

ممكن است برخي از زنان با موهاي كوتاه نيز جذاب شوند اما اغلب مردها موهاي بلند را ترجيح مي دهند. مردها مدل موي دم اسبي را زياد دوست دارند.

 

- يك لحظه تمام تصوراتتان را در مورد خودنمايي كنار بگذاريد. نتايج مطالعه ي انجام شده در دانشگاه منچستر نشان داده كه لب ها، جذاب ترين ويژگي فيزيكي زنان مي باشد. زماني كه در مورد اين موضوع فكر مي كنيد كه چقدر زن هايي مانند آنجلينا جولي يا اسكارلت جوهانسون جذاب هستند متوجه اهميت اين ويژگي در زن ها مي شويد.

 

 

براي جذاب ترين شدن، رژ لب هاي صورتي و قرمز به عنوان رنگ هايي شناخته شده اند كه به مدت طولاني تري مي تواند مردها را مجذوب خود كند. اگر ترديد داريد مي توانيد رنگ قرمز را انتخاب كنيد- كه يك رنگ كلاسيك و اثرگذار است.

 

- اعتماد به نفس مهم است

جذابيت فقط در مورد جذابيت ظاهري نيست، در نتيجه فكر نكنيد كه جذابيت فقط در مورد جذابيتي است كه به طور ژنتيكي داريد - چيزهاي زيادي در مورد كاراكتر شما وجود دارد كه مي تواند شما را جذاب كند. به عنوان مثال اعتماد به نفس يك نمونه از آن است كه مي تواند به طور گسترده باعث افزايش جذابيت جنسي شما شود.

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/women8-feel-attractive.html

كيفيت خواب ,معيار اندازه گيري كيفيت خواب , كيفيت خواب خود را بالا ببريم

كيفيت خواب خود را بالا ببريم

 

فاكتورهاي زيادي مثل انجام تمرين هاي ورزشي مرتب، كاهش استفاده از الكل و استفاده از تختخواب و تشك مطلوب، بر كيفيت خواب تأثير مي گذارد. رابطه چشمگير بين خوش بيني و خصايص گوناگون خواب وجود دارد .

بسياري از ما خواب كافي نداريم. صبح زود از خواب بيدار مي شويم تا كودكان را براي مدرسه رفتن آماده كنيم يا پيش از آغاز كار، براي ورزش وقت بگذاريم. غروب هم بايد به تعهدات پايان وقت مان برسيم، به عنوان مثال رسيدگي به وظيفه هاي كاري يا ارائه ي گزارش هاي روزانه، بدين ترتيب ديروقت به رختخواب مي رويم و زمانيكه سرانجام سر خود را روي بالش مي گذاريم، آن قدر فكرمان درگير كارهاي روز بعد است كه نمي توانيم يك خواب خوب داشته باشيم!

 

اختلال هاي مربوط به خواب، يكي از نگراني هاي مهم سلامت عمومي اشخاص است؛ اين اختلالات ميتواند منجر به پيدايش مشكلات سلامت زيادي مثل چاقي مفرط و فشار خون بالا شود كه بسيار خطرناك است. در واقع فاكتورهاي زيادي مثل انجام تمرين هاي ورزشي مرتب، كاهش استفاده از الكل و استفاده از تختخواب و تشك مطلوب، بر كيفيت خواب تأثير مي گذارد. رابطه چشمگير بين خوش بيني و خصايص گوناگون خواب وجود دارد .

 

مثبت انديشي و خوش بيني با تحريك الگوي رويارويي سازگارانه، مانع از بروز اثرات استرس زا ميشود و در نتيجه اشخاص خوش بين استراحت ارامش بخشي دارند.

 

كيفيت خواب ,معيار اندازه گيري كيفيت خواب , كيفيت خواب خود را بالا ببريم

تاثير خوش بيني بر روي خواب

 

چطور خواب خوب داشته باشيم

 

روانپزشكان نكته هايي را براي افزايش كيفيت خواب توصيه ميكنند :

ـ هر شب در وقت معيني به رختخواب برويد و هر روز حتي در تعطيلات در وقت معيني از خواب بيدار شويد.

ـ تنها اوقات خواب را در بستر بگذرانيد. به دليل آن كه سپري كردن زمان طولاني در بستر، خواب را منقطع ميكند .

ـ از اتاق خواب تنها براي خوابيدن استفاده كنيد نه جر و بحث يا كارهايي مثل تماشاي تلويزيون.

ـ استفاده كافئين( چاي، قهوه و كولا)، نيكوتين، الكل و محرك ها را مخصوصاً پيش از خواب متوقف كنيد.

 

 

كيفيت خواب ,معيار اندازه گيري كيفيت خواب , كيفيت خواب خود را بالا ببريم

مثبت انديشي و خوش بيني

 

ـ از چرت زدن روزانه بپرهيزيد.

 

ـ فعاليت فيزيكي به بهبود خواب كمك ميكند كه بهترين زمان آن شش ساعت قبل از خواب است.

ـ حمام با آب گرم و به مدت 20 دقيقه پيش از خواب را امتحان كنيد.

ـ هر روز در ساعت معيني غذا صرف كنيد و پيش از خواب، غذاي سنگيني ميل نكنيد.

ـ اتاق خواب بايد آرام و تاريك باشد. همچنين بهتر است محل خواب خنك باشد.

ـ اگر به خواب نمي رويد سعي بيشتري نكنيد، بجاي آن اتاق خواب را ترك كنيد و بكار ديگري بپردازيد.

 

 

ـ قبل از خواب، تلويزيون تماشا نكنيد و به نمايشگر رايانه هم خيره نشويد، ولي مطالعه كتاب و روزنامه توصيه ميشود

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/optimism8-sleep-quality.html

آموزش كامل كار با بلكا روي ديوار

آموزش كامل كار با بلكا روي ديوار – اگر قصد داريد ديوارهاي محل كار يا زندگي خود را خودتان بلكا كنيد به اين نكات آموزشي توجه نماييد.

آموزش كامل كار با بلكا روي ديوار
مواد بلكا را مي توانيد در رنگ هاي مختلف بخريد.

آموزش كامل كار با بلكا روي ديوار

مجله تالاب : به مقدار مورد نياز مواد بلكا را داخل يك ظرف مناسب بريزيد. حدود پنج برابر وزن مواد، آب (ترجيحاً آب گرم) اضافه كنيد تا يك خمير سفت ايجاد شود. خمير بلكا را خوب هم بزنيد و به طور كامل به مدت حداقل 10 دقيقه ورز بدهيد. پس از 30 دقيقه، مجدداً خمير بلكا را خوب ورز بدهيد.

 

آموزش كامل كار با بلكا روي ديوار

مواد آماده‌ي اجراي بلكا را با ماله مخصوص روي ديوار بكشيد.

 

آموزش كامل كار با بلكا روي ديوار

سعي كنيد ضخامت بلكا حدود 2 ميلي متر باشد. بلكا بر روي سطوح گوناگون  قابل اجرا است. (رنگ روغني، رنگ پلاستيك، سيمان، گچ، گچ و خاك، شيشه، چوب، فلز و … ) اگر سطح زير كار، رنگ پلاستيك، چوب، فلز و يا گچ كشته باشد، بايد قبل از اجراي بلكا، روي سطح را با رزين يا حتي با رنگ روغني رقيق شده بپوشانيد، پس از خشك شدن كامل آن، شروع به اجراي بلكا كنيد.

 

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/working-tutorials-wall-belka.html

انتخاب بهترين سطل زباله براي منزل … تعيين جنس بدنه سطل زباله به سليقه و دكوراسيون آشپزخانه، اتاق‌ها يا حتي سرويس بهداشتي منزلتان بستگي دارد اما به طور كلي، بهتر است براي محيط‌هاي مرطوب مانند حمام و دستشويي از سطل‌هايي با بدنه استيل استفاده نكنيد .

 

تالاب : اين سطل‌ها در اثر كوچك‌ترين تماسي با قطره‌هاي آب يا حتي بخار آب، لك مي‌شوند و ظاهر نامناسبي پيدا مي‌كنند. سطل‌هاي پلاستيكي يا سراميكي براي سرويس‌هاي بهداشتي مناسب‌تر هستند. براي آشپزخانه مي‌توان از انواع سطل‌ها استفاده كرد اما براي اتاق‌ها بهتر است سطل‌هاي چوبي كه نماي زيباتري دارند را انتخاب كنيد.

 

سطل زباله بايد حتما داراي مخزن باشد. يعني مخزني داخل بدنه اصلي سطل قرار بگيرد كه شما نايلون زباله‌ها را داخل آن بگذاريد. بهتر است براي حفظ پاكيزگي و نظافت مخزن داخلي سطل، هميشه يك نايلون زباله بزرگ داخل آن بگذاريد، ‌كف نايلون را با يكي، دو عدد روزنامه باطله بپوشانيد و هر روز نايلون اصلي زباله‌هاي روزانه را روي اين روزنامه‌ها قرار دهيد .

 

به اين ترتيب، امكان آلوده شدن بدنه مخزن سطل با زباله‌هاي مختلف يا شيرابه آنها به حداقل ممكن مي‌رسد. بهتر است نايلون زيري را هر ۴ يا ۵ روز يكبار عوض كنيد. با اين كار، ديگر سطل زباله شما هميشه بوي نامطلوبي نخواهد داشت و مجبور به شستن زودبه‌زود آن هم نخواهيد بود .

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/choose-the-best-trash-for-home.html

اسباب‌كشي به روش امروزي خرج دارد البته بايد جيبتان را بسنجيد و بعد سراغ مدل‌هاي مختلف آن برويد. براي حمل وسايل به خانه جديد 2گزينه پيش رو داريد؛ يكي خاورهاي بزرگ و ديگري هم وانت‌بارها كه بايد تعداد و اندازه وسايل خانه را بررسي كرده و يكي را انتخاب كنيد.

 

همين كه يك گشت كوتاه در قسمت حمل و نقل درون شهري آگهي‌هاي روزنامه‌ها بزنيد با تعداد زيادي شركت‌هاي حمل بار مواجه مي‌شويد. معمولا شركت‌ها يا صاحبان ماشين‌ ها در آگهي‌هاي خود منطقه يا محدوده خيابان‌هايي كه در آن كار مي‌كنند را نوشته‌اند كه اين، كار شما را آسان‌تر مي‌كند و مي‌توانيد راحت‌تر گزينه مناسب را انتخاب كنيد.

 

نخستين سؤالي كه هنگام تماس با اين شركت‌هاي خدماتي با آن مواجه مي‌شويد مسافت مسيرتان از مبدا به مقصد، تعداد طبقه‌هاي خانه قديمي و خانه جديد و روز اسباب‌كشي است. براساس ميزان مسافت بين مبدا و مقصد و تعداد طبقه‌ها در هر دو طرف، نرخ كرايه و حمل‌ونقل فرق مي‌كند. معمولا هم اسباب‌كشي را 2يا 3ساعته حساب مي‌كنند.

 

يعني اگر كل زمان حمل بار از خانه(مبدا) تا خانه(مقصد) بيشتر از 2يا 3ساعت مشخص شده طول بكشد ناچار خواهيد بود هزينه اضافه‌تري را متحمل شويد! براي حمل اسباب تعدادي كارگر هم لازم داريد كه شركت‌ها مي‌فرستند.

 

شركت‌هاي صفر تا صدي
اگر حاضر باشيد پول بيشتري خرج كنيد مي‌توانيد بدون هيچ دردسر و زحمتي كارهاي اسباب‌كشي را به شركت‌هاي مخصوص بسپاريد؛ شركت‌هايي كه از صفر تا صد كارها را برايتان انجام مي‌دهند.

 

در صفحات آگهي روزنامه‌ها ستون‌هايي با عنوان بسته‌بندي لوازم و اثاثيه وجود دارد كه پر از اين مدل آگهي‌ها هستند. بعضي از اين آگهي‌ها فقط لوازم بسته‌بندي و كارتن‌هاي نو با اندازه‌هاي مختلف و طراحي ويژه كه مخصوص بسته‌بندي و حمل اسباب هستند را مي‌فروشند اما بعضي ديگر همه كار از جمع‌آوري و بسته بندي تمام لوازم تا حمل‌ونقل و چيدمان و نصب در محل جديد را انجام مي‌دهند.

 

اين شركت‌ها معمولا كارگر خانم هم دارند و تضمين هم مي‌دهند كه سر وسايل هيچ بلايي نخواهد آمد. اينطوري فقط كافي است بر كارشان نظارت كنيد و هيچ زحمتي هم لازم نيست براي اسباب‌كشي بكشيد. وقتي با اين شركت‌ها تماس بگيريد نخستين چيزي كه به شما خواهند گفت اين است كه بايد از خانه و لوازمش بازديد كنند تا قيمت بدهند.

 

اين قيمت‌ها براي همان صفر تا صدي است كه گفتيم و البته براي بسته‌بندي و حمل تمام وسايل خانه از خرده‌ريزها تا وسايل بزرگي مثل مبل، يخچال و… به گفته اين شركت‌ها آنها با روش‌هاي خاصي در كارتن‌هاي مخصوص و با لوازم بسته‌بندي مخصوص كار مي‌كنند؛ براي مثال براي بعضي از وسايل از ضربه‌گير استفاده مي‌كنند. براي نصب وسايلي مثل لوسترها، اجاق گاز، ماشين لباسشويي و … هم از كارگرهاي تخصصي استفاده مي‌كنند.

 

اين شركت‌ها فقط براي اسباب‌كشي خانگي نيستند و جا‌به‌جايي وسايل اداري را هم انجام مي‌دهند. همه اين كارها به شرطي است كه پول زيادي در جيبتان حاضر و آماده خرج كردن باشد.

 

فقط حمل سنگين ها
اگر تصميم داريد خودتان وسايل سبك را بسته‌بندي و حمل كنيد و فقط كار سنگين‌ترها را به شركت‌ها بسپاريد، بدانيد كه اين شركت‌ها كارشان بسته‌بندي حرفه‌اي و جابه‌جايي وسايل سنگيني مثل يخچال سايد‌باي‌سايد، بوفه‌هاي بزرگ، تردميل، گاو صندوق و مبل‌هاي سنگين است.

 

خودشان هم كارگر و كاميون مي‌آورند و كار اين وسايل سنگين را انجام مي‌دهند.

قيمت هر وسيله‌اي را هم براساس ابعاد و وزن جداگانه حساب مي‌كنند. اين نرخ براي روز تعطيل است و روزهاي معمولي حدود 5تا 20هزار تومان ارزان‌تر حساب مي‌شود.

 

هزينه ها را كم كنيد
هرچه وسايل شما كمتر باشد هزينه‌ها از كارگر تا وسيله حمل‌ونقل كمتر مي‌شود. پس موقع جمع‌آوري وسايل به دردنخورها را دور بريزيد و آنهايي هم كه لازم نداريد به كساني كه نياز دارند هديه بدهيد؛ به اين ترتيب مي‌توانيد براي مثال به جاي كاميون، وانت با تعداد كمتر كارگر كرايه كنيد.

 

فكر بسته‌بندي اسباب ريز توسط شركت‌ها را از سرتان بيرون كنيد. خودتان با روزنامه باطله، ضربه‌گير و كارتن‌هاي مقوايي جمع كنيد و اين وسايل را بسته‌بندي كنيد. فقط بسته بندي وسايل سنگين و گران‌قيمت مثل بوفه، مبل، يخچال‌و… را به شركت‌ها بسپاريد.

 

سعي كنيد روزهاي تعطيل يا زمان‌هاي خاصي مثل بعد از تعطيلي مدارس اسباب‌كشي نكنيد چون در اين روزها سر شركت‌ها و اتوبارها شلوغ است و پول بيشتري بابت خدمتشان مي‌گيرند.

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/what-are-the-habits-of-happy-people.html

چگونه يك برند خوب شركتي داشته باشيم ؟

 

هر برندي كه موفق باشد واقعا ميتواند در آمد بالايي داشته باشد در ادامه تالاب را دنبال كنيد.

 

براي اين كه در زمينه تجارت موفقيت كسب گردد بهترين راه برندسازي و شناساندن خود به مشتريان است تا اعتماد همگاني به شما جلب شود. خريدار جهان ارزش يك محصول را مي پسندد، سپس با خريد آن، خود را متعلق بدان جهان معرفي و بخشي از هويت خويش را به واسطه آن تبيين مي كند؛ درواقع اتصال به آن جهان ارزشي، خريدار را معرفه مي كند.

 

برندشدن آرزوي اغلب فعالان عرصه تجارت و بازاريابي است؛ چرا كه همه مي دانند محصول برندهاي مشهور نه تنها گرانبهاست كه دست يافتن بدان نيز به يك آرزوي عمومي بدل مي شود. در عين حال بسياري افراد متوجه ماهيت برند نمي شوند و همواره از خود مي پرسند وقتي كاركرد يك ساعت مچي نشان دادن وقت است، چرا براي خريد يك ساعت بايد پنجاه برابر ديگري پرداخت؟

 

مسلما هرچه هست، زيبايي و عملكرد و عمر دراز و خوش پوشي فروشندگان و فروشگاه هاي آن چناني و تبليغات و هويت بصري، شرط كافي براي برندشدن نيست؛ آنچه برند را برند مي كند، كفايتي است كه در تداعي يك رويا، هويت و جهانِ حاوي ارزش هاي معني دار نزد مخاطبانش دارد. بنابراين برندسازي در مرتبه اي فراتر از خوش ساختي و خوش نامي قرار دارد.
چگونه يك برند خوب شركتي داشته باشيم ؟

تفاوت برند با نشانِ تجاري كه معمولا اشتباه گرفته مي شود، در اين است كه «نشانِ تجاري» براي تمايز كالا يا خدمات از محصولات مشابه خود شكل مي گيرد و در همان حال قصد دارد خيال مشتري را بابت استاندارد كمي مورد انتظار و تجربه شده است راحت كند. اما برند فراتر مي رود و از يك جهانِ ارزشي برخوردار است.

 

برند مقامي بس رفيع تر از نشان تجاري دارد. بر آن شئونات كيفي ويژه اي حاكم است و به اعتبار رويايي كه نزد مخاطب پرورش يافته، محصولش را مي فروشد.تمام تلاش خالق برند آن است كه جهانِ ارزشي خود را تبليغ و ترويج كند و مخاطبان و طالبانِ چنين جهاني را به مشتريان روياي خود بدل كند. در مرحله بعد مي كوشد

 

از آن رويا مراقبت كند و نسبت محصولات جديد خود با آن رويا را نزد مخاطبان متناسب و متوازن نگاه دارد تا با وجود پويايي و تغيير، اين نسبت به هويت محصولش بدل و آن رويا در صورت ماديِ آن نهادينه شود.از سوي ديگر بسياري در بازار براي رفع نيازها و حوائج خويش حاضر نيستند به قواعد نظام «نشان تجاري» اكتفا كنند و محصولي

 

در خور شأن و لياقت خود مي طلبند؛ چرا كه براي كيفيت اهميت قائلند. طبيعتا اين گونه مشتريان در جست و جوي چنان توليدكنندگاني هستند و حاضر به پرداخت هزينه هاي بالاتر خواهندبود.اين عرصه عرضه و تقاضا جايي است كه مفهوم برند متولد مي شود. خريدار جهانِ ارزشيِ يك محصول را مي پسندد، سپس با خريد آن،

 

خود را متعلق بدان جهان معرفي و بخشي از هويت خويش را به واسطه آن تبيين مي كند. درواقع اتصال به آن جهان ارزش، خريدار را معرفه مي كند؛ معرفه به تصاحب آن رويايي كه خالقِ برند عرضه مي كند و همواره مي كوشد از كيان و شان روياي خود و مشتريانش مراقبت كند و به رشد آن تداوم بخشد.

 

در اين عرصه، مهم ترين مسئله صفات و ويژگي هايي است كه خريدار هرماه با تمليك محصول بدان معرفه مي شود؛ مثلا فهميده بودن، خوش ذوق بودن، باسليقه بودن و…. درواقع خريداران برند بابت اين شان از برند است كه حاضرند بهايي گزاف بپردازند تا در هرم منزلت اجتماعي مطابق با شاني كه بدان ميل دارند، جايگاهي پيدا كنند.

 

ساز و كار برند باعث مي شود قيمت محصول، ديگر براساس قيمت تمام شده به علاوه سود محاسبه نشود. درواقع سود برند متناسب با هزينه اي است كه مشتريان حاضرند در قبال كسب هويتِ متضمنِ آن بپردازند.
چگونه يك برند خوب شركتي داشته باشيم ؟

مقايسه دو مفهوم «تقلبي» و «بدلي» راهنماي خوبي براي درك تفاوت برند و نشان تجاري است. جنس تقلبي همان طور كه از نامش پيداست، ظاهرا كالايي است با نشان تجاري كه از لحاظ عملكرد و دوام شبيه اصل به نظر مي رسد، اما در عمل بنجل و كم دوام از كار در مي آيد، ولي جنس بدلي، علاوه بر اين كه نام و نشان يك برند را تقليد كرده، از كميت و كارايي و دوام قابل رقابت با آن نيز برخوردار است. مزيت كالاي بدلي تنها به قيمت ارزان ترش است.

 

آنچه توليدكننده كالاي بدلي را وا مي دارد چنين كالاي مطلوب و باكيفيتي را، نه با نام و نشان خود كه دزدانه با نام و نشان ديگري روانه بازار كند، اين است كه از خلق جهان ارزشي و رويا عاجز است. در عين حال او خوب مي داند بسياري تمايل دارند با خريد كالاي وي، روياي برند را به قيمتي ارزان تر تصاحب كنند.

 

يكي ديگر از تفاوت هاي برند و نشانِ تجاري در توجه به كميت و كيفيت است. صاحبانِ نشانِ تجاري، سود خود را در توليد انبوه و عرضه كالا به بازارهاي بزرگ مي جويند. آنان براي گسترش شبكه فروش ناگزيرند بر عملكرد و عمر محصول خود و تقاضاهاي بازار تمركز كنند. اما عرضه كنندگان برند، نه تنها مستغني از چنين دستاويزهايي هستند كه خود پيشرو تغيير كيفيت و مذاق مشتري اند و معيارهاي كيفي نويني بنياد مي نهند.

 

هر فعاليت توليدي و خدماتي كه ظرفيت اتصال به يك رويا را داشته باشد، استعداد تبديل شدن به يك برند را دارد. براي اين منظور بايد ويژگي هاي كيفيت ساز و مزيت ساز آن مورد توجه قرار گيرد و ارزش هاي آن پردازش شود. اين استعداد در رويا يافت مي شود. رويا امري وابسته به خيال است و مظهرِ آن جايي است

 

كه يك خيال به مرتبه مادي و محسوس آورده و براي آن روايتي آفريده شود. خواه يك هنرمند با آفريدن اثري هنري، خواه شهري كه مردمانش در علم يا صنعتي شهره اند، همگي رويايي را از عالم خيال به مرتبه مادي و محسوس مي آورد و آن را به مخاطبان عرضه مي كنند

منبع:

https://www.talab.org/psychology/success/چگونه-يك-برند-خوب-شركتي-داشته-باشيم-؟.html

در مشاعرت با ديگران حتما لمس كردن را در اولويت قرار دهيد 

 

لمس كردن به منظور دست دادن يا رو بوسي همديگر است در ادامه با در مشاعرت با ديگران حتما لمس كردن را در اولويت قرار دهيد سايت تالاب را دنبال كنيد.

 

لمس كردن دست ديگران در هنگام صحبت كردن مي تواند تاثيرات بسيار خوبي در ارتباط عميق با آن ها داشته باشد. رابطه با لمس عميق تر خواهد شد. آيا معني و مفهوم لمس كردن را مي‌دانيد؟ آيا درباره قدرت لمس كردن چيزي مي دانيد؟ هنري نووِن مي‌گويد اگر صادقانه از خودمان بپرسيم چه كسي در زندگي‌مان بيش‌ترين ارزش را براي ما دارد،

 

اغلب متوجه مي‌شويم كساني كه به جاي نصيحت كردن و راه‌حل يا علاج معرفي كردن، با ما هم‌دردي كرده‌اند و زخم‌هاي‌مان را با دست گرم و مهربان‌شان لمس كرده‌اند، بهترين‌هاي زندگي‌مان بوده‌اند.آيا ما تا به حال به مفهوم و قدرت لمس كردن فكر كرده‌ايم؟ خوب، پاسخ اين سوال احتمالا منفي است. اما وقتي به آن فكر كنيم،

 

متوجه مي‌شويم كه حس لامسه حقيقتا يك نعمت است. آن‌هايي كه خانواده و دوستان نزديك دارند، مي‌دانند كه در آغوش گرفتن، بوسيدن و بغل‌كردن كساني كه دوست داريم چه‌قدر خوشايند است- هديه‌اي كه توانايي لمس كردن براي ما دارد.همچنين چند حقيقت جالب درباره‌ي اين حس وجود دارد كه موجب تقدير بيش‌ از پيش اين ويژگي بشري

 

كه چيزهاي كمي درباره‌ي آن مي‌دانيم، مي‌شود. يك اشتراك اصولي كه اين موارد با هم دارند، اين است كه لمس كردن بخشي پيچيده و جدايي ناپذير از ما به عنوان يك انسان است.

 

در ادامه ۵ حقيقت تقريبا ناآشنا را درباره‌ي قدرت لمس كردن مي‌بينيد:

 

۱. لمس كردن به معناي واقعي كلمه تحت تاثير احساسات قرار مي‌گيرد.

كاملا روشن است كه درك ما از لامسه مي‌تواند تحت تاثير بافتار اجتماعيِ تعامل باشد. ما تعاملاتي را مثبت تفسير مي‌كنيم كه با بهانه‌هاي مثبت شروع شود. مثلا اگر بازوي مادرمان با عشق دور شانه‌هاي ما حلقه شود، احساسات متفاوتي به ما مي‌دهد در مقايسه با زماني كه رييس‌مان كه چندان محبتي نسبت به او نداريم، همين كار را بكند. اين موضوع كاملا روشن است.

 

آن‌چه چندان مشخص نيست اين است كه در لمس كردن، جنبه‌ي فيزيكي اصلا مهم نيست. دكتر ديويد ليندن، نويسنده‌ي كتابِ “لمس كردن: دانش دست، قلب و ذهن” به اين شكل مطلب را توضيح مي‌دهد:“موضوع اين نيست كه بافتار متفاوت است- واقعا حس متفاوتي ايجاد مي‌شود، به اين دليل كه نواحي لمس احساسي در مغز، اطلاعات را درباره‌‌ي بافتار اجتماعي از ساير قسمت‌هاي مغز مي‌گيرند.”

 

۲. لمس كردن شامل پردازش دو مسير مغزي متفاوت مي‌شود

مغز انسان دو مسيرمتفاوت را براي پردازش حس لامسه به كار مي‌برد، يكي حسي است و ديگري احساسي. مسير حسي درك فيزيكي لامسه را شكل مي‌دهد- بافت، محل، فشار، ارتعاش، و غيره. مسير احساسي مولفه‌هاي روان‌شناختي لامسه را براي درك ما پردازش مي‌كند.

 

قطع نظر از برخوردهاي فردي، بيش‌تر احساساتي كه از طريق لامسه ايجاد مي‌شوند، به لحاظ احساسي خنثي هستند. بنابراين ما از مسير حسي – قشر حسي تني- به طور نامتناسبي در رابطه با مسير احساسي استفاده مي‌كنيم.

 

۳. لامسه نخستين حسي است كه در ما ايجاد مي‌شود

ايجاد حس لامسه به طرزي شگفت‌انگيز تنها سه هفته پس از لقاح شروع مي‌شود. از هفته‌ي هشتم، جنين كم‌كم لامسه را درك مي‌كند و به تحريك از طريق لامسه واكنش نشان مي‌دهد.حساسيت پوست سريعا به ساير نواحي بدن نيز گسترش مي‌يابد. نواحي تناسلي تا هفته‌ي ۱۰، كف دست تا هفته‌ي ۱۱، كف پا تا هفته‌ي ۱۲، شكم و باسن تا هفته‌ي ۱۷ و كل بدن به جز سر، تا هفته‌ي ۳۲ حساس مي‌شوند.

 

در مطالعه‌اي كه در دانشگاه دورهام صورت گرفت، تصاوير ۴ بعدي نشان مي‌دهند كه توانايي استفاده از لامسه در رحم مادر شروع مي‌شود. براي نخستين بار، دانشمندان درك مي‌كنند كه جنين مي‌تواند حركات دست خود را در مراحل بعدي بارداري پيش‌بيني كند. اين پيشرفت غيرمنتظره در تصاويري كشف شد كه نشان مي‌دادند جنين قبل از بالا آوردن دست، دهان‌اش را باز مي‌كند.

 

۴. لامسه به طرز غيرمنتظره‌اي بر زندگي تاثير مي‌گذارد

تاثيري كه لامسه روي زندگي شخصي ما و جهان اطراف‌مان دارد، متفاوت و مطمئنا غيرمنتظره است. برخي از اين حقايق را درباره‌ي تاثير لامسه مي‌بينيد:

 

خارش به دليل غرايز ما براي مبارزه با بيماري “مسري” است.
مشت زدن بين ورزش‌كاران مستقيما روي نتيجه‌ي رقابت تاثير مي‌گذارد.
مغز ما درد ناچيز هنگام خاراندن را بر احساس خارش ترجيح مي‌دهد.
ماهيت تعامل فيزيكي در طول مصاحبه مي‌تواند احتمال استخدام شدن را افزايش بدهد.

 

۵. لامسه براي رشد و سلامتي ما ضروري است

لامسه بخش مهمي از سلامتي احساسي و ذهني ما است. اين موضوع به خصوص از لحظه‌ي به دنيا آمدن تا مراحل اوليه‌ي كودكي (۰ تا ۸ سال) صدق مي‌كند، زيرا مغز سريع‌ترين رشد رادر اين دوران سپري مي‌كند. دكتر ليندن توضيح مي‌دهد:

 

“اگربلافاصله بعد از به دنيا آمدن لامسه نداشته باشيد، اتفاقات وحشتناكي از همه نوع رخ مي‌دهند، نه فقط اتفاقات شناختي و حسي! سيستم ايمني‌تان به درستي توسعه نمي‌يابد، سيستم گوارشي دچار مشكل خواهد شد- در واقع اگر همان ابتداي تولد حس لامسه نداشته باشيد، طيف وسيعي از مشكلات سلامتي رخ خواهد داد.”

منبع:

https://www.talab.org/psychology/success/در-مشاعرت-با-ديگران-حتما-لمس-كردن-را-در.html

در مشاعرت با ديگران حتما لمس كردن را در اولويت قرار دهيد 

 

لمس كردن به منظور دست دادن يا رو بوسي همديگر است در ادامه با در مشاعرت با ديگران حتما لمس كردن را در اولويت قرار دهيد سايت تالاب را دنبال كنيد.

 

لمس كردن دست ديگران در هنگام صحبت كردن مي تواند تاثيرات بسيار خوبي در ارتباط عميق با آن ها داشته باشد. رابطه با لمس عميق تر خواهد شد. آيا معني و مفهوم لمس كردن را مي‌دانيد؟ آيا درباره قدرت لمس كردن چيزي مي دانيد؟ هنري نووِن مي‌گويد اگر صادقانه از خودمان بپرسيم چه كسي در زندگي‌مان بيش‌ترين ارزش را براي ما دارد،

 

اغلب متوجه مي‌شويم كساني كه به جاي نصيحت كردن و راه‌حل يا علاج معرفي كردن، با ما هم‌دردي كرده‌اند و زخم‌هاي‌مان را با دست گرم و مهربان‌شان لمس كرده‌اند، بهترين‌هاي زندگي‌مان بوده‌اند.آيا ما تا به حال به مفهوم و قدرت لمس كردن فكر كرده‌ايم؟ خوب، پاسخ اين سوال احتمالا منفي است. اما وقتي به آن فكر كنيم،

 

متوجه مي‌شويم كه حس لامسه حقيقتا يك نعمت است. آن‌هايي كه خانواده و دوستان نزديك دارند، مي‌دانند كه در آغوش گرفتن، بوسيدن و بغل‌كردن كساني كه دوست داريم چه‌قدر خوشايند است- هديه‌اي كه توانايي لمس كردن براي ما دارد.همچنين چند حقيقت جالب درباره‌ي اين حس وجود دارد كه موجب تقدير بيش‌ از پيش اين ويژگي بشري

 

كه چيزهاي كمي درباره‌ي آن مي‌دانيم، مي‌شود. يك اشتراك اصولي كه اين موارد با هم دارند، اين است كه لمس كردن بخشي پيچيده و جدايي ناپذير از ما به عنوان يك انسان است.

 

در ادامه ۵ حقيقت تقريبا ناآشنا را درباره‌ي قدرت لمس كردن مي‌بينيد:

 

۱. لمس كردن به معناي واقعي كلمه تحت تاثير احساسات قرار مي‌گيرد.

كاملا روشن است كه درك ما از لامسه مي‌تواند تحت تاثير بافتار اجتماعيِ تعامل باشد. ما تعاملاتي را مثبت تفسير مي‌كنيم كه با بهانه‌هاي مثبت شروع شود. مثلا اگر بازوي مادرمان با عشق دور شانه‌هاي ما حلقه شود، احساسات متفاوتي به ما مي‌دهد در مقايسه با زماني كه رييس‌مان كه چندان محبتي نسبت به او نداريم، همين كار را بكند. اين موضوع كاملا روشن است.

 

آن‌چه چندان مشخص نيست اين است كه در لمس كردن، جنبه‌ي فيزيكي اصلا مهم نيست. دكتر ديويد ليندن، نويسنده‌ي كتابِ “لمس كردن: دانش دست، قلب و ذهن” به اين شكل مطلب را توضيح مي‌دهد:“موضوع اين نيست كه بافتار متفاوت است- واقعا حس متفاوتي ايجاد مي‌شود، به اين دليل كه نواحي لمس احساسي در مغز، اطلاعات را درباره‌‌ي بافتار اجتماعي از ساير قسمت‌هاي مغز مي‌گيرند.”

 

۲. لمس كردن شامل پردازش دو مسير مغزي متفاوت مي‌شود

مغز انسان دو مسيرمتفاوت را براي پردازش حس لامسه به كار مي‌برد، يكي حسي است و ديگري احساسي. مسير حسي درك فيزيكي لامسه را شكل مي‌دهد- بافت، محل، فشار، ارتعاش، و غيره. مسير احساسي مولفه‌هاي روان‌شناختي لامسه را براي درك ما پردازش مي‌كند.

 

قطع نظر از برخوردهاي فردي، بيش‌تر احساساتي كه از طريق لامسه ايجاد مي‌شوند، به لحاظ احساسي خنثي هستند. بنابراين ما از مسير حسي – قشر حسي تني- به طور نامتناسبي در رابطه با مسير احساسي استفاده مي‌كنيم.

 

۳. لامسه نخستين حسي است كه در ما ايجاد مي‌شود

ايجاد حس لامسه به طرزي شگفت‌انگيز تنها سه هفته پس از لقاح شروع مي‌شود. از هفته‌ي هشتم، جنين كم‌كم لامسه را درك مي‌كند و به تحريك از طريق لامسه واكنش نشان مي‌دهد.حساسيت پوست سريعا به ساير نواحي بدن نيز گسترش مي‌يابد. نواحي تناسلي تا هفته‌ي ۱۰، كف دست تا هفته‌ي ۱۱، كف پا تا هفته‌ي ۱۲، شكم و باسن تا هفته‌ي ۱۷ و كل بدن به جز سر، تا هفته‌ي ۳۲ حساس مي‌شوند.

 

در مطالعه‌اي كه در دانشگاه دورهام صورت گرفت، تصاوير ۴ بعدي نشان مي‌دهند كه توانايي استفاده از لامسه در رحم مادر شروع مي‌شود. براي نخستين بار، دانشمندان درك مي‌كنند كه جنين مي‌تواند حركات دست خود را در مراحل بعدي بارداري پيش‌بيني كند. اين پيشرفت غيرمنتظره در تصاويري كشف شد كه نشان مي‌دادند جنين قبل از بالا آوردن دست، دهان‌اش را باز مي‌كند.

 

۴. لامسه به طرز غيرمنتظره‌اي بر زندگي تاثير مي‌گذارد

تاثيري كه لامسه روي زندگي شخصي ما و جهان اطراف‌مان دارد، متفاوت و مطمئنا غيرمنتظره است. برخي از اين حقايق را درباره‌ي تاثير لامسه مي‌بينيد:

 

خارش به دليل غرايز ما براي مبارزه با بيماري “مسري” است.
مشت زدن بين ورزش‌كاران مستقيما روي نتيجه‌ي رقابت تاثير مي‌گذارد.
مغز ما درد ناچيز هنگام خاراندن را بر احساس خارش ترجيح مي‌دهد.
ماهيت تعامل فيزيكي در طول مصاحبه مي‌تواند احتمال استخدام شدن را افزايش بدهد.

 

۵. لامسه براي رشد و سلامتي ما ضروري است

لامسه بخش مهمي از سلامتي احساسي و ذهني ما است. اين موضوع به خصوص از لحظه‌ي به دنيا آمدن تا مراحل اوليه‌ي كودكي (۰ تا ۸ سال) صدق مي‌كند، زيرا مغز سريع‌ترين رشد رادر اين دوران سپري مي‌كند. دكتر ليندن توضيح مي‌دهد:

 

“اگربلافاصله بعد از به دنيا آمدن لامسه نداشته باشيد، اتفاقات وحشتناكي از همه نوع رخ مي‌دهند، نه فقط اتفاقات شناختي و حسي! سيستم ايمني‌تان به درستي توسعه نمي‌يابد، سيستم گوارشي دچار مشكل خواهد شد- در واقع اگر همان ابتداي تولد حس لامسه نداشته باشيد، طيف وسيعي از مشكلات سلامتي رخ خواهد داد.”

منبع:

https://www.talab.org/psychology/success/در-مشاعرت-با-ديگران-حتما-لمس-كردن-را-در.html

اصول هاي مهم براي رسيدن به هدف و موفقيت در زندگي 

راز هاي موفقيت فقط شامل تلاش كردن نيست بلكه پشتكار درست هم ميخواهد در ادامه با اصول هاي مهم براي رسيدن به هدف و موفقيت در زندگي سايت تالاب را دنبال كنيد.

 

 داشتن هدف در زندگي مي تواند معناي كاملي به تلاش ها و موفقيت ها دهد. اما بايد براي رسيدن به اين هدف تلاش نمود. رسيدن به اهداف, مقالاتacb rارسال به دوستانtچگونه در هر سني سوخت و ساز بدنمان را بالا ببريم؟sكودكان نوپا به چه مقدار غذا نياز دارند؟

 

چيزهاي كمي هست كه درباره خودمان مي دانيم. هر از گاهي مسائل را بيش از حد پيچيده مي كنيم و گاهي اوقات، كمي بيش از حد وسواس و سختي از خود نشان مي دهيم. نگران اين هستيم كاري كه مي كنيم درست است يا خير و دائم نگاه مي كنيم ديگران چكار مي كنند. گاهي حتي ساده ترين كار را از آنچه هست خيلي پيچيده تر مي كنيم و صادقانه بگويم دوست داريم كنترل كامل اوضاع را بدست بگيريم.

 

ما حتي اين حالت را وارد سلامت و تمرين براي سالم بودن خود مي كنيم. تمرينات فيتنس، تاي چي و يوگايي كه انجام مي دهيم همگي تحت تاثير قرار مي گيرند.هر چند وقت يكبار دچار اين احساس مي شويم. هرچه بيشتر روي آنچه مي خواهيم در خارج بدست بياوريم تمركز كنيم، ارتباطمان با داخل كمتر مي شود.

 

اما اين تنها يك حس كوچك است. بنابراين نفسمان را حبس مي كنيم و سخت فشار مي آوريم. در طول مسير به اين اميد هستيم كه اين قرابت كمكمان كند به آن سمتي كه مي خواهيم برسيم. مسلما آن سمت، بهتر از جاي كنوني مان است اما راه بهتري هم براي زندگي كردن وجود دارد. چيزي است كه مي توانيم تمرينش كنيم. در ادامه مي خواهيم چند چيز كه بايد در اين مسير به خاطر بسپاريد را به شما يادآوري كنيم..

 

1- براي رسيدن به آنچه مي خواهيد به دست بياوريد زياد عجله نكنيد.

به آرامي حركت كنيد، طوري كه اگر خواستيد به سرعت سمت هدفي برويد شانس اين را داشته باشيد كه متوجهش شويد.

 

2- حداقل هر چند وقت يكبار نقاط پاياني، اهداف و برنامه ها را فراموش كنيد.

براي لذت بردن از جايي كه هستيد حتما نبايد آنجا كه هدفتان است باشيد. براي لذت بردن از اين لحظه بايد همين جا كه هستيد باشيد.

 

3- انتها را فراموش كنيد چون فقط حواستان را پرت مي كند.

از وسط، از مركز و از خودتان حركتان كنيد. كارهايي كه ديگران انجام مي دهند شايد خيلي چشم گير به نظر بيايد و سر و صداي زيادي به پا كند. بياموزيد به آنچه بيرون است گوش ندهيد و درون خود را بشنويد. اين كار را حداقل در بخشي از روز انجام دهيد.

 

اين روش در يوگا چه شكلي است؟

1- راهي پيدا كنيد تا از جايي كه هستيد لذت ببريد

چون لازم نيست منتظر بمانيد تا جاي ديگري برويد.

 

2- حركات يوگا چيزي جز چند ايده نيست، پس عجله اي براي رسيدن به تخصصي ترين حركات نيست.

در حال حاضر در بدني هستيد كه به شما داده شده، پس همان بدن باشيد، درست مانند هر لحظه، هر مكان و هر قسمت از خودتان. لازم نيست خود را فراتر از آنچه بايد تصور كنيد، همين حالا هم آنچه داريد مهم است.

 

3- كمي شدت كار را كاهش دهيد تا آنچه مي خواهيد را انجام دهيد.

 به گزارش تالاب لازم نيست از دست و پاي خود به شدت كار بكشيد، عضلاتتان را به سرعت منقبض كنيد، براي هر چيزي سخت فشار بياوريد و براي مطابقت با ايده ها، فرم يا قانون هاي ديگر افراد هر راهي را امتحان كنيد. همه اينها فقط حواستان را پرت مي كنند. به درون خود برويد، با آنچه داريد مرتبط شويد و به خود فرصت دهيد تا بياموزيد چگونه از آن استفاده كنيد.

منبع:

https://www.talab.org/psychology/success/اصول-هاي-مهم-براي-رسيدن-به-هدف-و-موفقيت.html