زندگي با پدربزرگ و مادربزرگ , احترام به پدربزرگ و مادربزرگ , تشكر از پدربزرگ و مادربزرگ

ارتباط با پدربزرگ و مادربزرگ ها

 

تا قبل از اين تصور ميشد كه فوايد رابطه پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها با نوه ها، تنها متوجه بچه ها است ولي به دنبال پژوهش هاي گسترده مشخص شده كه مادر بزرگ و پدر بزرگ ها هم از اين رابطه سود مي برند.

در كودكاني كه پدر و مادر آن ها از يكديگر جدا شده بودند، حضور پدر و مادر بزرگ اسيب هاي رواني رايج ناشي از طلاق را به حداقل مي رساند.

 

پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها در رابطه نزديك با نوه هاي خود، سال هاي بيشتري عمر ميكنند .

 

دانشمندان بوستون كالج طي مطالعه اي به اين نتيجه رسيدند كه روابط عاطفي نزديك بچه ها با پدر و مادر بزرگ هايشان، علايم بيماري افسردگي در هر دو گروه را كاهش داده است.

 

معمولاً پدر بزرگ و مادر بزرگ در زندگي كودك شما از موقعيت خاصي بهره مند هستند. آن ها به نوه هاي خود افتخار ميكنند و اين مسأله را با غرور به افراد ديگر ميگويند و نسبت به نوه ها بسيار بامحبت هستند. آن ها از اين مزيت برخوردار هستند كه ميتوانند تجربه خود با فرزندانشان را تكرار كنند.

 

پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها اغلب دربارهٔ نقشي كه در رابطه با نوه ها بر عهده آن ها گذاشته شده، سردرگم اند.

 

اگر علاقهٔ زيادي نشان دهند و مسؤليت بيشتري تقبل كنند، متهم ميشوند كه رابطهٔ والد – كودك را در اختيار خود گرفته اند و در آن مداخله ميكنند .

 

اگر زياد توجه نكنند، به سهل انگاري متهم ميشوند .

 

يكي از مادربزرگي ها ميگفت، نميدانم از من انتظار دارند چطور مادربزرگي باشم.

 

چنين عبارتي لزوم گفتگوي زوجين و پدر بزرگها و مادربزرگها را دربارهٔ احساسات و انتظاراتشان دربارهٔ نقشي كه آن ها بايد در خانواده ايفا كنند، به ما گوشزد ميكند .

 

پژوهشي استراليايي كه در شبكه اجتماعي علمي ريسرچ گيت منتشر شده، تأثير روابط ذكر شده بر عملكرد ذهني اعضاي مسن خانواده را مورد بررسي قرار داده است:مادر بزرگ هايي كه زمان بيشتري را در كنار نوه هاي خود سپري كرده بودند، عملكرد بهتري را در تست هاي شناختي نشان دادند. گفتني است كه ملاقات با نوه ها بصورت يكبار در هفته، اثرات شگفت انگيزي را بر سلامت مادر بزرگ ها بهمراه داشته است.

 

 

زندگي با پدربزرگ و مادربزرگ , احترام به پدربزرگ و مادربزرگ , تشكر از پدربزرگ و مادربزرگ

فوايد رابطه پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها با نوه ها

 

مداخله پدر بزرگ و مادر بزرگ در تربيت فرزند

بعضي از پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها نسبت به نوه هايشان بيش از حد حس مالكيت دارند.

 

 

آنهايي كه به عشق و محبّت و توجه نياز دارند، يا تنها هستند، ممكن است از نوه هاي خود براي پر كردن زندگي خالي شان استفاده كنند.

 

وقتي پدر بزرگ يا مادربزرگ براي جلب محبّت و وفاداري به رقابت با والدين كودك برمي خيزند، بروز اصطكاك و رنجش اجتناب ناپذير است.

 

آن ها بايد اين واقعيت را بپذيرند كه مسؤليت نهايي كودكان با والدين آنهاست.علاوه براين، آن ها نبايد از ياد ببرند كه پدر بزرگ يا مادربزرگ بودن كاري تمام وقت نيست.

 

 

 

آن ها بايد زندگي خودشان را ادامه دهند، نه آن كه آنقدر در زندگي نوه هايشان غرق شوند كه چيزي براي خودشان باقي نماند.

 

با سر زدن به موقع به والدينمان، و اختصاص زماني كه بتوانند با نوه هايشان باشند، هم فرزندانمان را از نعمت وجود آنان برخوردار كرده ايم و هم به آنها فرصتي پر از عشق و شادي بخشيد ه ايم. خانواده تنها والدين و فرزندان نيستند، حضور نسل قبل در خانواده ميتواند فضاي آن را دل چسب تر و موثر تر كند.

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/relationship8-grandparents-grandchildren.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.