آرشیو خرداد ماه 1400

آرايش صورت به سبك ماردين

مطمئناً شما مي خواهيد بدانيد چه كسي شماره ما را در تلگرام دارد و آن را نگه داشته است ، با چه نامي ثبت شده است يا ما در ليست چه كساني هستيم. اينها س theالاتي است كه در زير به آنها پاسخ خواهيم داد.


بگذاريد ابتدا با گفتن اين نكته كه هرگز براي اطلاع از چنين مشكلاتي هزينه اي پرداخت نكنيد و برنامه هايي را كه ادعاي چنين كاري را دارند نصب نكنيد. نيازي به نصب اين برنامه ها نيست زيرا 100٪ كار نمي كنند ، فقط كافي است براي خواندن مطالب زير وقت بگذاريد.
از تلگرافي استفاده كنيد كه مخاطبين دو طرفه را نشان مي دهدساده ترين راه اين است كه برنامه Telegraph را نصب كنيد و سپس با حساب خود وارد شويد. حالا به سراغ مخاطبين خود برويد و شخصي كه نمادي در جلوي نام خود دارد مانند تصوير زير ، به اين معني است كه او شما را شمرده و شما را نجات داده است.
چه كسي شماره ما را نگه داشته است؟كساني كه نامشان در مقابل اين نماد نيست به اين معني است كه شما را در تماس خود ندارند. البته من از تلگراف و مثال به عنوان مثال استفاده كردم و شما مي توانيد از برنامه هاي مشابه استفاده كنيد.
ببينيد چه كسي شماره ما را با Share my contact داردابتدا مخاطب را حذف كرده و به طور موقت از ليست خود خارج كنيد ، به كنار PV برويد و روي سه نقطه بالا كليك كنيد. اين روش ممكن است براي به روزرساني هاي آينده جواب ندهد ، اما در هر صورت با روش اول مي توانيد به راحتي متوجه شويد
چه كسي شماره ما را دارد؟چرا من تعداد بعضي از حساب ها را مي دانم !!!در قسمت حريم خصوصي و امنيت در قسمت شماره تلفن تلگرام ، جايي كه مي توانيد مشخص كنيد چه زماني آنها مي توانند شماره شما را ببينند و آن را مشاهده كنند ، سه گزينه وجود دارد كه مي توانيد براي نشان دادن شماره خود تغيير دهيد و براي همه يا افراد خاص نيز مي توانيد مخفي شويد تعداد و
به نمايه شخصي كه مي خواهيد بررسي كنيد شماره شما در مخاطبين است يا خير برويد ، اكنون در اينجا ، اگر شماره مهماني براي شما افتاده است ، دو گزينه وجود دارد ، يا شماره او را به همه نشان دهيد يا فقط اين كار را انجام دهيد براي مخاطبين! وقتي نمي بينيد كه اين به مخاطبين موجود در نمايه وي در بالاي صفحه اضافه مي شود ، اما شماره كشور شما آزاد شده است ، به اين معني است كه فرد مورد نظر شمرده شده و به همه نشان داده شده است ، و اينگونه نيست مهم است كه شما يكي از مخاطبين او هستيد يا خير!
يادداشت مهم براي نمايش شماره در تلگرامدر سال هاي گذشته و در نسخه هاي قبلي 5.11 بود كه اگر شخصي را با شماره خود مشاهده كرديد ، به اين معني است كه شخص ديگر نيز شماره تلفن شما را دارد و اگر حساب او بدون شماره تلفن همراه بود و شخص مقابل را فقط با شناسه مشاهده كرديد كارت ، اين شماره شما را ذخيره مي كند. نه ، اما اين اصلاً نيست و همانطور كه در بالا توضيح داديم ، هركسي مي تواند آن را بشمارد و به همه نشان دهد و هيچ ارتباطي با اين كه شما شمرده شده ايد و ذخيره شده ايد ، ندارد!فقط به ترفند بالا توجه كنيد تا بفهميد چه كسي تعداد ما را در اين شرايط دارد

امروزه بنابر دلايل مختلفي همچون اختلافات خانوادگي، فرهنگي، شخصيتي و غيره بسياري از افراد مجبور به جدايي از همسر و در پي راه هاي فراموش كردن همسر سابق خود هستند. چراكه با فراموشي زندگي گذشته، با شخصي متناسب با معيارهاي خود ازدواج خواهند كرد.

چگونه همسر سابقم را فراموش كنم؟


اگر شما هم يكي از اين افراد باشيد، ممكن است كه يكي سوالات و مشكلات شما پس از ازدواج مجدد اين باشد كه چگونه همسر سابقم را فراموش كنم؟
در اين رابطه بايد بدانيد كه هيچ چيز فراموش شدني نيست، اما راهكارهايي وجود دارد كه به شما كمك مي كند فكر و خاطرات همسر سابق را كم رنگ تر كنيد.
بنابراين اگر به دنبال راه هاي فراموش كردن همسر سابق هستيد و مي خواهيد كه زندگي خالي از افكار مربوط به او داشته باشيد، در ادامه اين مقاله با ما همراه باشيد.
در ابتداي جدايي چه كنيم كه همسر سابق فراموش شود؟چگونه همسر سابقم را فراموش كنم و آماده ازدواج شوم؟چگونه بعد از ازدواج مجدد همسر سابق را فراموش كنم؟راه هاي فراموش كردن همسر سابق
راه هاي فراموش كردن همسر سابق در ابتداي جداييهمانطور كه مي دانيد جدايي زوجين به دلايل مختلفي اتفاق مي افتد، اما نكته حائز اهميت اين است كه بسياري از افراد پس از جدايي مي پرسند كه راه هاي فراموش كردن همسر سابق چيست؟
در اين رابطه بدانيد كه پس از جدايي به دليل روزهاي خوب و بدي كه با همسر خود گذرانده ايد، فراموش كردن او كار دشواري خواهد بود، اما غير ممكن نيست.
دليل اين دشواري اين است كه شما زمان زيادي از زندگي خود را با او تقسيم كرده بوديد و حالا ناگهان همه چيز تغيير كرده است.
بنابراين اولين راهكار جهت فراموش كردن همسر بلافاصله پس از جدايي اين است كه شرايط جديد را بپذيريد.
درواقع:
پذيرفتن، اولين كمكي است كه به خود مي كنيد. زيرا تا زماني كه اين اتفاق و شرايط تازه را نپذيريد و مقاومت كنيد، نه تنها دچار استرس مي شويد، بلكه فراموش كردن همسر سابق بسيار سخت خواهد شد.
براي اينكه راحت تر اين شرايط را بپذيريد بايد احساسات تلخ خود را خالي كنيد.
در اين رابطه يكي از نتيجه بخش ترين راه هاي فراموش كردن همسر سابق اين است كه تمامي آنچه را در ذهنتان مي گذرد بر روي كاغذي بنويسيد. همچنين بهتر است كه كاغذها را پس از نوشتن دور بيندازيد.
به اين شكل احساس مي كنيد كه كم كم تمام خاطرات و احساسات تلخ از شما دور شده اند. در اين زمان است كه منطقي تر به تصميم خود نگاه مي كنيد و اين جدايي و زندگي جديد خود را مي پذيريد.
راه هاي فراموش كردن همسر سابق و آمادگي براي ازدواج مجددبسياري از افراد در دوران نامزدي يا حتي پس از ازدواج از همسر خود جدا مي شوند. در اين زمان به دنبال راه هاي فراموش كردن نامزد سابق يا همسر خود هستند و مي پرسند كه چگونه همسر سابقم را فراموش كنم؟
در اين شرايط برخي از افراد تلاش مي كنند كه مجدد به رابطه اي جديد وارد شوند و نگران فراموش نكردن همسر سابق خود هستند.
در اين زمان بايد كارهايي را انجام دهيد كه فكر و خاطرات همسر سابق خود را فراموش كرده و زندگي جديدي را با فرد ديگري تجربه كنيد.
ما دو راهكار را به شما معرفي مي كنيم:
راه هاي فراموش كردن همسر سابق
خاطرات و افكار نامزد يا همسر سابق خود را رها كنيد!حال كه شرايط جدايي را پذيرفته ايد ممكن است كه افكار و خاطرات او همچنان شما را آزرده خاطر كند و بپرسيد كه چرا هنوز به همسر قبلي ام فكر ميكنم؟
پيشنهاد ما در اين موقعيت اين است كه:
هر آنچه را كه به او مربوط مي شود رها كنيد. به طور كلي، يكي از بهترين راه هاي فراموش كردن همسر سابق يا تمامي اتفاقات تلخ زندگي، رهاكردن است.
زيرا تا زماني كه فرد مورد نظر، خاطرات و افكار او را رها نكنيد، فراموش كردن او و ازدواج مجدد امكان پذير نخواهد بود.
حتي اگر به ازدواج با فردي ديگر اقدام كنيد و هنوز فكر به همسر سابق را رها نكرده باشيد، در زندگي جديد خود دچار مشكل خواهيد شد.
وقت آن رسيده است كه به خودتان فكر كرده و فردي را انتخاب كنيد كه ارزش شما را بداند. جهت اينكه فكر و خاطرات همسر سابق خود را راحت تر رها كنيد، بهتر است كه به ارزش واقعي خود فكر كنيد و بدانيد كه او قدر شما را نمي دانسته است.
در خانه نمانيد و فعال باشيد!جدايي يك اتفاق تلخ در زندگي هر فرد به شمار مي رود. به همين دليل در بسياري از موارد باعث افسردگي و خانه نشيني مي شود.
به طوري كه اين امر نيز باعث نشخوار فكري شده و مدام به همسر سابق خود فكر مي كنيد و خواهيد پرسيد كه چگونه همسر سابقم را فراموش كنم يا چرا هنوز به همسر قبلي ام فكر ميكنم؟
در اين رابطه يكي از بهترين راه هاي فراموش كردن همسر سابق اين است كه هرگز در خانه نمانيد. در چنين شرايطي بايد خود را با كار، كلاس هاي آموزشي و هنري، خريد، تفريح و غيره سرگرم كنيد. به طوري كه زمان كم تري براي فكر كردن به همسر سابق خود را داشته باشيد.
به اين شكل پس از مدتي كوتاه همسر خود را فراموش كرده و به راحتي براي ازدواج مجدد آماده خواهيد بود. اما اگر همچنان نتوانستيد كه او را فراموش كنيد بهترين راه اين است كه به مشاوران متخصص در اين زمينه مراجعه كنيد و از راهنمايي هاي آن ها بهره مند شويد. مشاوران ما در همدل مشاور آماده راهنمايي و پاسخ گويي به سوالات شما در اين زمينه هستند.
راه هاي فراموش كردن همسر سابق
راه هاي فراموش كردن همسر سابق پس از ازدواج مجددشايد شما يكي از افرادي هستيد كه پس از جدايي از همسر سابق خود، نسبت به ازدواج مجدد اقدام كرده ايد. با اين حال ممكن است كه با مشكلاتي رو به رو شده و در شرايطي قرار بگيريد كه فرد جديد را با فرد قبلي مقايسه كرده و از خود بپرسيد كه چرا هنوز به همسر قبلي ام فكر ميكنم؟
در اين رابطه بايد بدانيد كه پيش از اينكه نسبت به شروع زندگي جديد با فردي ديگر اقدام كنيد بايد راه هاي فراموش كردن همسر سابق را طي مي كرديد.
اما هنوز هم دير نيست، زيرا در ادامه ما چند روش جهت فراموش كردن نامزد سابق يا همسر قبلي را به شما معرفي مي كنيم كه پس از ازدواج مجدد به كار مي آيد.
توجه داشته باشيد كه در برخي موارد يادآوري همسر سابق در حد يادآوري خاطرات باقي نمانده و ميتواند باعث ايجاد ارتباط با وي گردد كه اين به منزله خيانت به همسر فعلي تلقي ميگردد پس براي جلوگيري از خيانت نياز است تا با راه هاي فراموش كردن همسر سابق آشنا شويد.
به خاطره سازي بپردازيد!يكي از بهترين راه هاي فراموش كردن همسر سابق اين است كه با فرد جديد زندگي خود خاطره سازي كنيد. همانطور كه مي دانيد حتي خاطرات خوب پس از جدايي به افكاري آزاردهنده تبديل مي شوند. به همين جهت بايد خاطرات خوب و جديد را جايگزين موارد قبلي كنيد.
بنابراين بهتر است كه با فرد جديد زندگي خود به تفريح و مسافرت برويد كه بهترين خاطرات را با يكديگر بسازيد. به اين شكل خاطرات جديد جاي خاطرات تلخ قبلي را پر كرده و لحظات خوبي را بدون فكر به همسر سابق خود سپري مي كنيد.
از هر گونه مواجهه با همسر سابق خودداري كنيد!اگر همچنان فكر به همسر سابق شما را آزار مي دهد و مي پرسيد كه چرا هنوز به همسر قبلي ام فكر ميكنم، بايد خود را از هرگونه شرايط مواجهه با او دور كنيد.
زيرا يكي ديگر از راه هاي فراموش كردن همسر سابق اين است كه هرگز او را نديده و خاطراتي را كه با او داشته ايد، مجدد تجربه نكنيد.
زيرا با هر بار مواجهه با هسر سابق تمامي خاطرات و حتي احساس جدايي براي شما تكرار خواهد شد و در كنار همسر جديد خود هيچ احساس لذت بخشي را تجربه نمي كنيد. بنابراين حتي اگر احتمال مواجهه با همسر سابق در مكان، مهماني يا مسافرتي وجود دارد، از آن اجتناب كنيد و به هيچ وجه طعم خيانت همسر را به شريك فعلي زندگي خود نچشانيد.
راه هاي فراموش كردن همسر سابق
سبك جديدي از زندگي را تجربه كنيد!يكي ديگر از راه هاي فراموش كردن نامزد سابق يا همسر قبلي اين است كه سبك جديدي از زندگي را براي خود بسازيد. شما در اين مرحله يك قدم را پيش رفته و با فردي جديد و متناسب با معيارهاي خود ازدواج كرده ايد.
اما علاوه بر اين، بايد تلاش كنيد كه سبكي جديد از زندگي را با او بسازيد. به طوري كه اگر با هسر سابق خود هيچوقت به مسافرت هاي خارجي يا زيارتي نرفته ايد، با فرد جديد زندگي خود به اين مسافرت ها برويد. همچنين سبك لباس ها و استايل خود را تغيير دهيد.
در واقع يكي از بهترين راه هاي فراموش كردن همسر سابق اين است كه هر چيزي كه شما را به ياد همسر سابق مي اندازد از زندگي خود حذف كرده و موارد بهتري را جايگزين كنيد. به عنوان مثال بايد عكس هاي دو نفره خود و همسر جديد را در اتاق خواب بزنيد و به آن ها نگاه كنيد.

. خودپسندي، خودشيفتگي و روابط نامتعادلقلب شكسته

چرا برخي افراد هميشه شكست عاطفي مي خورند


خودپسندي موجب مي‌شود تا فرد در انواع تصميم گيري هاي روزانه، تنها به خود بينديشد و ديگري را از ياد ببرد يا به او بي‌توجه باشد. اگر حاضر نباشيد در امور منزل يا نگهداري از فرزندان به اندازه‌ي همسرتان مشاركت كنيد، همسرتان احساس مي‌كند براي او ارزش قائل نيستيد و از شما مي‌رنجد.
خودشيفتگي آفتي ديگر در رابطه‌ي عاطفي است. اين اختلال رواني باعث مي‌شود فرد خود را بي‌نهايت جذاب بپندارد، نتواند با ديگران هم‌دردي كند و براي رسيدن به اهداف خود از ديگران سوءِاستفاده كند. بي‌مسئوليتي، ولنگاري و مواردي از اين دست از جمله نتايج اين اختلال است.
عدم تعادل در رابطه نيز به سرعت روابط عاطفي را خدشه‌دار مي‌كند. فرض كنيد در رابطه‌اي به سر مي‌بريد كه طي آن تنها به نيازها و خواسته‌هاي يك طرف توجه مي‌شود. مثلا خانواده‌ي همسرتان در برنامه‌هاي مختلف در اولويت قرار مي‌گيرد، يا هميشه يك طرف حرف آخر را مي‌زند. چنين روابط نامتعادلي كه در آن فقط به يك نفر توجه مي‌شود و ديگري ناديده گرفته يا گاهي با قلدري كنار گذاشته مي‌شود، دير يا زود از هم مي‌پاشد. بايد بپذيريد كه رابطه‌ي دونفره به معناي آغاز شراكتي همه‌جانبه است.
وقتي يك سمت رابطه ناراضي باشد، اين احساس زخم‌هايي بر روح و قلبش بر جاي مي‌گذارد كه ترميم‌شان به‌شدت سخت و دشوار است. رابطه بايد دوسويه و با توجه به نيازها و خواسته‌هاي طرفين پيش برود. براي استحكام روابط عاطفي لازم است از يكديگر قدرداني كنيد و مدام در قالب رفتارهاي مختلف، به شريك عاطفي خود ابراز علاقه كنيد.
حتما بخوانيد: ازدواج با افراد خودشيفته چه معايبي دارد؟۲. در اولويت قرار ندادن رابطهزوج در حال دعوا
متأسفانه در مدارس و دانشگاه‌ها به ما ياد نمي‌دهند كه چطور روابطي موفق با ديگران مثلا با همسر و همراه آينده‌مان داشته باشيم. اگر ندانيم كه در اولويت قرار دادن رابطه‌اي كه در آن هستيم، سنگ بناي آن رابطه است، خيلي زود به بن‌بستي عاطفي مي‌رسيم.
رابطه شما با طرف مقابل همواره به توجه و رسيدگي نياز دارد. اگر به بهانه‌ي وجود بچه‌ها در زندگي‌ از هم دور بشويد، به‌تدريج فاصله‌ها پررنگ و پررنگ‌تر مي‌شوند. نگذاريد چيزي رابطه‌‌تان را مخدوش
كند. يادتان باشد اگر كمتر با شريك زندگي‌تان وقت بگذرانيد، روابط جسمي و عاطفي‌تان را محدود كنيد، كمتر از آرزوها و رؤياها‌يتان با يكديگر صحبت كنيد، بين شما دو نفر دره‌اي عميق شكل مي‌گيرد.
پس مهارت گوش دادن را ياد بگيريد و بكوشيد به درددل‌ها، ماجراها و صحبت‌هاي همسرتان بادقت گوش كنيد، با هم برنامه‌هاي هيجان‌انگيز و مفرح ترتيب بدهيد و نگذاريد رابطه‌تان به اولويت چندم زندگي‌تان تبديل شود. دلايل مختلفي نظير خانواده‌ي همسران، فشار كاري، سفرهاي حرفه‌اي و غيره مي‌توانند ميان زوج‌ها فاصله بيندازند. هر چه كه شما را از هم دور مي‌سازد، خيلي زود مديريت و حذف كنيد.
حتما بخوانيد: مهارت هاي زندگي زناشويي؛ ۱۰ مهارتي كه هر زن و شوهري بايد بداند۳. انفجار خشم و عصبانيتزن و مرد در حال قهر
روابط مخدوش توأم با داد و فريادهاي بي‌منطق افراد را به ورطه‌ي منفي‌نگري و بدزباني نسبت به هم مي‌كشاند. روابط ميان دو نفر بايد تحت مديريت و كنترل باشد. اگر نتوانيد عصبانيت و خشم خود را به درستي مديريت كنيد، نتيجه‌ي آن چيزي جز استرس مزمن نخواهد بود.
زندگي‌هاي امروزي سرشار است از عوامل استرس زا كه همه‌ي ما را تحت فشار قرار مي‌دهند. با وجود چنين مواردي هر لحظه امكان دارد طاقت‌مان به پايان برسد. اما بايد قوي باشيم و با مديريت صحيح عصبانيت و نگراني‌هايمان از بروز فاجعه‌هاي عاطفي جلوگيري كنيم. هنگام خشم و عصبانيت لازم نيست، واكنش نشان بدهيد. سعي كنيد آرام باشيد و آرام بمانيد.
حتما بخوانيد: چطور با همسر منفي نگر برخورد كنيم؟۴. بي‌وفاييزوج در حال مشاجره
اعتماد خاكي است كه در آن عشق و رابطه‌ي مستحكم مي‌رويد. اگر اعتماد افراد به يكديگر خدشه‌دار شود، ادامه‌ي رابطه به راه رفتن با زخمي ناسور در پاها مي‌ماند. خيانت مقوله‌اي بسيار پيچيده است كه اگر رخ دهد، باعث ايجاد خشم و رنج فراوان در طرف خيانت‌ديده مي‌شود.
اين خشم و غم بسيار ويرانگر است. وقتي شريك شما خيانت مي‌كند بايد درباره‌ي اين موضوع با هم صحبت كنيد، او بايد مسئوليت رفتار خود را بپذيرد و بكوشد اشتباه خود را جبران كند و اعتماد از دست‌رفته را از نو بسازد. اگر مشكل حل نشود و قضيه مسكوت باقي بماند، لايه‌هاي خيانت عميق و عميق‌تر خواهد شد. دروغ و پنهان‌كاري بيشتر مي‌شود و آن وقت است كه رابطه‌ي عاطفي به پايان مي‌رسد.
متزلزل شدن اعتماد ميان افراد عواقبي نظير ايجاد حس ناامني، حسادت و احساساتي از اين قبيل خواهد داشت. صداقت همواره راه حل خوبي براي حل مشكلات مختلف است. سعي كنيد هميشه در رابطه‌ي عاطفي‌تان صداقت داشته باشيد.
حتما بخوانيد: چرا‌ همسرتان به شما خيانت مي‌كند؟۵. انتظارات متفاوتانتظارات افراد در رابطه بايد هماهنگ باشد. بعضي از انتظارات غيرمنطقي زندگي مشترك را به خطر مي‌اندازند. اگر كسي شما را صرفا به چشم گزينه‌اي قابل‌بررسي براي ادامه‌ي رابطه احساسي خود بداند، نبايد او را به اولويت درجه يك خود، يا به عبارت خودماني‌تر، به سلطان‌ قلب‌تان تبديل كنيد. بايد خواسته‌هاي شما در زندگي باطرف مقابل هم‌خوان و هم‌سو باشد.
دو نفر با چشم‌اندازهاي متفاوت در زندگي نمي‌توانند مدتي طولاني كنار يكديگر دوام بياورند. در ابتداي شكل‌گيري هر رابطه‌اي جذابيت‌هاي ظاهري، علايق مشترك، زمينه‌هاي مرتبط اجتماعي، افراد را جذب مي‌كند اما در ادامه، بايد جهت نگاه آنها در جاده‌ي زندگي يكسان باشد. بايد بدانيد انتظارات طرف مقابل‌تان از زندگي مشترك چيست. اولويت‌هاي او عشق و احساس است يا فقط به دنبال تشكيل خانواده است و بس.
۶. فقدان تطابقعروس و داماد قهر
سرعت تغيير و رشد افراد بايد با يكديگر مطابقت داشته باشد. به طور قطع، رابطه‌اي كه در آن يكي از طرفين با سرعتي زياد در كار، روابط‌ با سايرين، ظاهر و موارد ديگر پيشرفت دارد و ديگري با تنبلي و كندي روزگار مي‌گذراند به جايي نمي‌رسد. زوج‌هاي موفق با يكديگر هم‌مسير هستند و با سرعتي يكسان تغيير مي‌كنند. زوج‌ها بايد از لحاظ جسمي، روحي، عقيدتي و بسياري موارد ديگر با هم تطابق داشته باشند.
۷. بي‌احترامي در رابطهرابطه‌ي زوجين بسيار پيچيده است. رابطه‌ي عاطفي و احساسي كه به شكل‌گيري پيوندي دائمي مي‌انجامد بسيار عجيب‌تر و پيچيده‌تر از آن است كه فكر مي‌كنيد. بسياري از شكست‌هاي عاطفي و احساسي به خاطر خللي كه در رابطه‌ي زوجين پيش آمده، رخ مي‌دهند.
تحقير و سرزنش آن روي سكه‌ي احترام و همراهي است. اگر زوجين يكديگر را سرزنش و تحقير كنند، نسبت به هم بدزبان باشند، دچار سوءِتفاهم مي‌شوند و علاقه‌شان به يكديگر را از دست مي‌دهند. تحقير و سرزنش ويرانگر رابطه‌ است.
حتما بخوانيد: بايد و نبايدهاي احترام به همسر؛ زندگي‌تان را از اين رو به آن رو كنيد۸. هر نوع سوءِاستفادهسوءِاستفاده از طرف مقابل مي‌تواند به شكل‌هاي گوناگون رخ بدهد. سوءِاستفاده‌ي كلامي، جنسي، احساسي، فيزيكي و غيره روابط افراد را به‌شدت متزلزل مي‌سازد. پرخاشگري، خودشيفتگي آسيب‌شناختي، كنترل‌گري و قلدرمآبي در رابطه مي‌توانند ريشه‌هاي رابطه را به‌سرعت بسوزانند.
۹. عادات نامطلوب و مخربيكي ديگر از عواملي كه رابطه‌ي مشترك را به سراشيبي سقوط و شكست مي‌كشاند، عادات نامطلوب و ويرانگري چون انواع اعتيادهاست. قمار و شرط‌بندي، اعتياد به الكل، مواد مخدر و هر عادت مخرب ديگري مي‌تواند رابطه را از هم بپاشد و ويران كند.
حتما بخوانيد: براي ترك اعتياد از كجا بايد شروع كنيم؟۱۰. كناره‌گيري از يكديگر، خستگي و بي‌انگيزگيهر يك از اين موارد مي‌تواند اثرات مخرب جدي بر رابطه به ويژه بر رابطه‌ي بلندمدت داشته باشد. اين مشكلات بيشتر در زوج‌هايي ديده مي‌شود كه مدت زماني طولاني‌ در كنار هم بوده‌اند و بنا به دلايل مختلف مانند فشار كاري، وجود فرزندان و مواردي از اين قبيل از همراهي با يكديگر بازمانده و اسير خستگي و بي‌انگيزگي شده‌ و از رشد در كنار هم غافل مانده‌اند، يا از همه زده شده‌اند و تمام اين موارد دست به دست هم داده‌اند تا ميان آنها فاصله بيندازد.
وقتي فرزندان براي تشكيل زندگي مستقل، خانه را ترك مي‌كنند، والدين با جاي خالي آنان يا به عبارت ديگر با سندرم آشيانه‌ي خالي مواجه مي‌شوند. آن وقت است كه مشكلات بين زوجين بيشتر خود را نشان مي‌دهد، گويي حرف مشتركي با هم ندارند و فاصله‌اي كه در بلندمدت ميان آنها شكل گرفته، آنها را از هم دور ساخته است.

قبل از شروع امتحان تعداد ساعات و يا روز قبل از شروع امتحان را محاسبه كنيد و تعداد صفحات كتاب را تقسيم بندي كرده و به نوبت به مطالعه و مرور هر قسمت بپردازيد.
¤ برنامه ريزي براي دروس مشكل تر و آنهايي كه از آن نمره كمتري كسب كرده ايم مهمتر است تا كتاب ها و امتحانات آسانتر.

چگونه در امتحانات درسي موفق شويم ؟


قبل از شروع امتحان:
¤ با خواندن سوره هايي از قرآن كه حفظ مي باشيم و ياد خدا مي توان اضطراب و استرس امتحان را از خود دور كرد.
¤ خوردن خوراكي هايي كه مواد قندي دارد مثل كشمش- خرما- عسل به ما انرژي زياد تري در امتحان مي دهد.
¤ از طرح سؤالات بي مورد از دوستان خود قبل از امتحان كه باعث اضطراب و هدر دادن انرژي ما مي شود خودداري كنيم و به هيچ وجه مطالعه و دوره مطالب قبل از شروع امتحان نداشته باشيم.


در جلسه امتحان:
¤ بعد از گفتن و خواندن سوره هايي از قرآن و توكل بر خدا مشخصات كامل خود را نوشته سؤالات را به دقت خوانده و جواب سؤالات را بي عجله و با دقت مي نويسيم.
¤ از گذاشتن وقت زياد بر روي سؤالات جزئي و با بارم كم خودداري كرده و وقت خود را با امتحان تنظيم مي كنيم.
¤ در تحويل برگه امتحان عجله نكرده و تمام پاسخ ها را دو مرتبه كنترل مي كنيم.
¤ از سؤالات ساده تر شروع كرده و بعد به سؤالاتي كه نمره بيشتر دارد و بعد به سؤالاتي كه مشكل تر و يا وقت بيشتري مي گيرد و يا نمره كمتري دارد بايد پرداخت.
¤ در امتحانات تشريحي ابتدا نكات مهم هر سؤال را در گوشه برگه مي نويسيم و بعد آنها را تنظيم و پاك نويس مي كنيم.
¤ از پرداختن به حاشيه خودداري و به اصل موضوع مي پردازيم و بر نوشتن موضوع اصلي و تشريح آن موضوع توجه مي كنيم.
¤ در امتحانات بعدي به سؤالات امتحاني قبلي خود نگاه كرده تا اشتباهات خود را تكرار نكنيم و با تمرين درس و يادگيري آشنا مي شويم.
¤ هميشه بعد از اتمام امتحان وقت خود را روي امتحان بعدي مي گذاريم و از ناراحت بودن براي امتحان گرفته شده جداً خودداري مي كنيم.
روش مطالعه مفيد و سودمند
¤ آغاز كار مطالعه با ياد خدا و بجا آوردن نماز واجب و كمي قرآن خواندن تا آرامش در ما ايجاد شود.
¤ انتخاب يك مكان آرام و بي سر و صدا
¤ نوشتن افكار مزاحم روي برگه كه مرتباً فكر ما را از درس دور مي كند.
¤ استفاده از ميز و صندلي مناسب يا حداقل يك ميز كوچك كه از خميده بودن و خستگي ما در درس جلوگيري كند.
¤ استفاده از زنگ تفريح 15 دقيقه اي بعد از هر مطالعه 45دقيقه اي كه خستگي را از بين برده و يك انرژي جديدي در ما ايجاد مي كند.
¤ تكرار مطالب درسي تا قدرت ذهن ما را بيشتر كند.
¤ استفاده از مثال يا توضيح باعث مي شود كه درس بهتر و كامل تر فهميده شود.
¤ خلاصه نويسي مطالب درسي به زبان خودمان باعث مي شود هم براي جلسه درس و هم امتحان پاياني فهم مطالب براي ما آسان شود.
¤ گاهي پيدا نمودن سؤالات امتحاني سالهاي قبل ما را در روش مطالعه درس كمك مي كند.
¤ هميشه به خود تلقين كنيد كه توانسته ايم با مطالعه كافي و مفيد نمرات بيشتري بدست آوريم و خود را مقيد بدانيد به برنامه مطالعه خود حتماً عمل كنيد و در صورت عدم انجام آن از چيزهايي كه دوست داريد خود را محروم كنيد مثل برنامه تلويزيوني يا بازي با همسالان و كامپيوتر، مهماني رفتن.


وظايف والدين در زمان برگزاري امتحانات فرزندان خود
1- محيط امن و آرامي در منزل براي فرزندتان مهيا كنيد.
2- ازنظر تغذيه توجه ويژه اي در برنامه غذايي روزانه آنها اعمال كنيد.
3- در ايام امتحانات از رفت و آمدهاي اضافي و مسافرت و... خودداري كنيد.
4- از هر گونه جر و بحث و برخوردهاي نامناسب كه موجب برهم خوردن آرامش خانواده مي گردد پرهيز نمائيد.
5- با تشويق و دلگرمي فرزند خود را به امتحان بعد اميدوار كنيد.
6- از كنايه و تحقير و كلماتي كه بار منفي دارد خودداري فرمائيد.
7- اگر فرزندتان بعد از امتحان از نتيجه آن ناراضي بوده و از نمره آن نااميد بود به جاي محكوم كردن وي علت را بررسي كنيد.
8- اگر درمورد درس خاصي نگراني دارد قبل از امتحان با دبير مربوطه صحبت نموده تا علت نگراني مشخص گردد.
9- بعد از امتحان براي بررسي نقاط ضعف و قوت دانش آموزان در درسها حتماً به مشاور مدرسه مراجعه تا براي جبران در امتحانات نوبت دوم برنامه ريزي بعمل آيد.
و سخن آخر: فضاي روحاني حاكم بر منزل، توكل، دعا و استعانت از خداوند منان بهترين راه جهت آرامش روحي و رواني فرزند دلبندتان مي باشد.

 

چگونه درس بخوانيم؟ چگونه امتحان دهيم؟

مساله بهره وري و استفاده ي صحيح از وقت و انرژي‌اي كه براي مطالعه مي‌گذاريم مساله بسيار با اهميتي است كه بسياري از دانش آموزان و دانشجويان از آن غافل اند.

به طوري كه گاه بسياري از دانش آموزان را مي‌بينيم كه بارها وبارها كتابي را مي‌خوانند و پس از صرف وقت زياد بدون اينكه اطلاعات قابل ملاحظه‌اي از كتاب را درك كرده باشند، خسته و كوفته كتاب را به كناري مي‌گذارند و ادعا مي‌كنند كه مطالب كتاب حجيم و سنگين است ومغز ما توانايي درك آنها را ندارد همچنين با دانش آموزاني مواجه مي‌شويم كه مطالب درسي را خوب مي‌خوانند وبه خاطر مي‌سپارند، ولي در جلسه‌ي امتحان دچار فراموشي شده و هرچه فكر مي‌كنند نمي‌توانند مطالب فراگرفته شده را به خاطر بياورند! اين دانش‌آموزان هم وقت خود و هم انرژي خود رابه هدر مي‌دهند. چرا كه مطالعه كردن نيز مانند بسياري از فعاليت‌هاي زندگي داراي فنون و مهارت‌هايي است كه به كارگيري آنها باعث مي‌شود كه با تلاش كمتر بهره‌اي بيشتر از كارمان ببريم وبيهوده انرژي‌مان را هدر ندهيم.


فنون و مهارت هاي مطالعه:
۱-ـمهم ترين و اصلي ترين نكته در مطالعه برنامه ريزي است. روز و ساعتي كه مي‌خواهيد يك مطلب را مطالعه كنيد از قبل تعيين كنيد وبعد به سراغ كتاب برويد.
۲ـ زمان مطالعه تان را بين ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب قرار دهيد و تا نيم ساعت پس از بيدار شدن از خواب نيز مطالعه نكنيد.
۳ـ خود را به مكان خاصي براي مطالعه كردن محدود نكنيد سعي كنيد با تمرين كردن در همه‌ي مكان‌ها حتي مكان‌هاي شلوغ هم مطالعه كنيد. بهترين مكان براي مطالعه خانه است زيرا هميشه در دسترس مي‌باشد.
۴ـ ورزش كردن و داشتن تحرك جسماني در فراگيري بهتر به شما كمك مي كند روزانه حد اقل ۳۰ دقيقه ورزش كنيد.
۵ـ كتاب را در ۳ مرحله بخوانيد. در مرحله اول بصورت سريع و كلي و روزنامه وار به مطالب كتاب نگاهي بيندازيد و از خود سوال كنيد. در مرحله دوم به صورت عميق و دقيق مطالب را خوانده و ضمن مطالعه نكات مهم را در آورده و آنها را بصورت طرح شبكه اي از كل به جزء سازماندهي كرده و در كاغذي يادداشت كنيد. چرا كه با سازمان‌دهي اطلاعات مطالب كتاب در مغز شما به صورت منظم هر يك درجاي خود قرار مي‌گيرند و بازيابي آن راحت انجام مي‌شود.در مرحله‌ي سوم كتاب را مرور كرده واز خود بپرسيد و پس از پايان مطالعه كتاب با دوستتان در باره‌ي مباحث آن مباحثه كنيد.
۶ـ پس از نيم ساعت مطالعه پنج دقيقه استراحت كنيد و به خود پاداشي بدهيد تا به مطالعه علاقه پيدا كنيد(مانند خوردن خوراكي مورد علاقه)
۷ـ هنگامي كه احساس خستگي مي‌كنيد مي‌توانيد با تنفس عميق و شل و سفت كردن اندام‌هايتان انرژي از دست رفته را جبران كنيد.
۸ـ همزمان با مطالعه كار ديگري انجام ندهيد (مانند تماشاي تلويزيون) تا تمركز شما به حد اكثر برسد.
۹ـ هميشه به يك صورت و در يك حال مطالعه نكنيد. بلكه مقداري راه برويد. مقداري روي صندلي بنشينيد و...
۱۰ـ همه جاي كتاب را مطالعه كنيد جدول ها نمودارها عكس هاو... . هيچ جاي كتاب را بدون مطالعه نگذاريد.
۱۱ـ براي فراگيري بهترمطالب را در ذهنتان بصورت زنده و مصور تجسم كنيد.
۱۲ـ برخي از مطالب درسي را به صورت داستان در بياوريد تا بهتر آنهارا درك كنيد و فراموش نكنيد.
۱۳ـ براي جلو گيري از فراموش كردن اعداد آنهارا به صورت كلمات رمز در بياوريد و حفظ كنيد مثلا" عدد ۹۱ را بصورت كلمه ي ني در بياوريد و حفظ كنيد كه حرف اول نه و يك است.
۱۴ـ برخي از واژه هاي سخت و مشكل لاتين را به نمونه ي مشابه آن در فارسي تبديل كنيد تا راحت‌تر بتوانيد آن را به خاطر بسپاريد. مثلا" كلمه ي آندره مارلو(نويسنده كتاب ضد خاطرات) را مي توانيد به كلمه‌ي فارسي «آن دره مال رو» تبديل كنيد و به خاطر بسپاريد.
15ـ يكي از روش‌هاي جلوگيري از فراموشي داده‌ها استفاده از گره‌ي مكاني است. در اين روش شما مطلب درسي را با يك مكان واقعي پيوند مي‌زنيد. مثلا" براي به خاطر سپردن نام «بل» مخترع تلفن مي‌توانيد اين گونه براي خود تصوير سازي كنيد: در اتاق خوابم دراز كشيده بودم كه ناگهان تلفن زنگ زد. فورا" گوشي را برداشتم و دوستم بل بود كه مي گفت: الو.الو صدا مياد؟
16- استفاده از حرف اول كلمات نيز روش مناسبي است كه براي يادگيري مطالب فرار و شبيه هم مي توان از آن استفاده كرد. مثلا" براي به خاطر سپردن آثار نظامي مي توان از كلمه ي (ملخها) استفاده كرد كه حرف اول كلمات: مخزن الاسرار ليلي و مجنون خسرو و شيرين هفت پيكر و اسكندر نامه مي‌باشد.
17- مي‌توانيد از طريق تصويرسازي ذهني مطالب درسي را با حيوانات و اشياء جاندار مربوط كنيد و آن‌ها را راحت‌تر به خاطر بسپاريد.براي نمونه مي‌توان براي ياد گرفتن حرف 
F انگليسي آن را به آچار فرانسه تشبيه كرد و به خاطر سپرد.
18- پس از خواندن كتاب آن را به كناري نگذاريد چرا كه پس از يك روز 70 درصد مطالب فراموش مي‌شوند .به منظورجلوگيري از فراموشي و صرفه جويي در وقت و زمان مطالب كتاب را به ترتيب زماني زير مرور كنيد:

 

ترفند هاي امتحان دادن:
1ـ شب امتحان زود بخوابيد و از خوردن زياد موادي كه داراي كافئين مي باشند خودداري كنيد(مانند چاي و قهوه)
2ـ دوساعت قبل از امتحان كتاب را كنار بگذاريد و مطالبي را كه فرا گرفته ايد به صورت بحث گروهي با دوستانتان مباحثه كنيد و اشكالاتتان را از يكديگر بپرسيد.
3ـ حداقل يك ربع زودتر در جلسه امتحان حاضر شويد و مجهز باشيد يعني وسايل لازم را همراه خود بياوريد و پس از نشستن روي صندلي نفس عميقي بكشيد و با ياد خداي بزرگ امتحان را شروع كنيد.
4ـ پس از گرفتن برگه‌ي امتحان و نوشتن مشخصات خود روي آن ابتدا همه ي سوالات را با دقت بخوانيد و اگر به سوال ساده اي رسيديد فوراَ جوابش را بدهيد. سؤالاتي را كه جوابشان را نميدانيد كنارشان علامت - بزنيد و سوالاتي را كه جوابشان را مي‌دانيد ولي وقت زيادي مي گيرند كنارشان علامت + بگذاريد تا بعداَ دوباره به سراغشان بياييد و جواب بدهيد.
5ـ سعي كنيد به همه‌ي سؤالات پاسخ دهيد، حتي اگر جواب سؤالي را نمي‌دانيد سعي كنيد از خودتان چيزي بنويسيد. (فقط در مورد سؤالات غير گزينه‌اي - توضيح از سايت كلاس كنكور)
6ـ پس از پاسخ به همه‌ي سؤالات برگرديد و يك بار ديگر سؤالات را با دقت بخوانيد و پاسخ‌هايتان را مرور كنيد تا احياناَ اشتباهي رخ نداده ب
                       

                                                       

    شرايط مطالعه بهتر


«بكارگيري شرايط مطالعه يعني بهره‌وري بيشتر از مطالعه»
شرايط مطالعه ، مواردي هستند كه با دانستن ، بكارگيري و يا فراهم نمودن آنها ، مي توان مطالعه اي مفيدتر و با بازدهي بالاتر داشت . در واقع اين شرايط به شما ياد مي دهند چگونه از زمانهاي مطالعه ، بهره‌وري بالاتري داشته باشيد . به شما مي آموزند قبل از شروع مطالعه چه اصولي را به كار گيريد ، در حين مطالعه چه مواردي را فراهم سازيد و چگونه به اهداف مطالعاتي خود برسيد.

1- براي موفقيت در مطالعه ، بايد درست آغاز كنيد:
يعني برنامه درسي خود را طوري تنظيم كنيد كه از خواندن كتابها ، هدفي واضح و روشن را دنبال كنيد .
- درسهاي خود را طوري برنامه ريزي كنيد كه هنگام مطالعه ، ابتدا كتابهاي آسان را بخوانيد ، نه كتابهاي مشكل را.
- در هنگام مطالعه يك كتاب ، ابتدا از قسمت‌هاي آسان و جذاب شروع كنيد و بعد به سراغ بخشهاي مشكل تر آن برويد . اين كار را مي توانيد با مرور قسمت‌هاي خوانده شده قبلي آغاز كنيد. قسمت‌هاي آسان و جذاب علاقه شما را به خواندن افزايش مي دهند.
- در برنامه ريزي درسي خود ، موضوع‌هاي مشابه را پشت سر هم قرار ندهيد و آنها را يكي پس از ديگري مطالعه نكنيد تا حد ممكن بين آنها فاصله بگذاريد.
- اگر مي خواهيد چند كتاب را در يك روز مطالعه كنيد ابتدا زمانهاي خواندن و ترتيب قرار گرفتن آنها را مشخص كنيد و بعد به مطالعه بپردازيد .
- حتي المقدور براي يك كتاب بيش از دو ساعت وقت در نظر نگيريد . و زمانهاي مطالعه را به مدتهاي دو ساعته تقسيم كنيد . تصور نكنيد كه هر چقدر زمان مطالعه يك كتاب بيشتر باشد بهتر است بر عكس هر چقدر زمان كوتاه گردد و موضوع مورد مطالعه عوض گردد ، ميزان يادگيري افزايش مي يابد .
- اگر مي خواهيد در شش روز هفته ، شش كتاب بخوانيد، هرگز هر كتاب را در يك روز نخوانيد و براي شش روز ، شش كتاب در نظر نگيريد . بهتر است هر روز را به شش قسمت تقسيم كنيد و در هر قسمت ، يك كتاب بخوانيد و اين روند را در شش روز هفته ادامه دهيد .

2- برنامه ريزي :
يكي از عوامل اصلي موفقيت داشتن برنامه منظم است»
برنامه ريزي صحيح اين است كه چگونه از وقت و امكانات موجود حداكثر استفاده را ببريد . عدم برنامه ريزي صحيح باعث اتلاف وقت شده و بازده مطالعه بسيار كاهش مي يابد .
الف )برنامه ريزي درسي :
بهترين برنامه ريزي درسي، خود فرد است . يعني هر شخص بايد با توجه به شرايط روحي ، جسمي ، محيطي ، زماني ،علاقه ، هدف ، نقاط ضعف و قوت خويش براي خودش برنامه ريزي كند .
ب ) كوتاه ، ساده و قابل اجراء بودن برنامه صحيح است .
يعني هر قدر برنامه حجيم و سخت باشد تاثير منفي بر روحيه فرد مي گذارند و به خاطر پيچيدگي شان ، غالباً با شكست مواجه مي شوند .هر قدر برنامه كوتاهتر و ساده تر باشد . شخص راحت تر آن را در زمان تعيين شده انجام مي دهد. و تجربه اي موفق در زمينه برنامه ريزي كسب مي كند . و اين تجربيات موفق در رسيدن به موفقيت‌هاي بعدي تاثير بسزايي خواهندداشت .
ج ) اجراء برنامه در زمان مشخص :
وقتي برنامه اي را نوشته‌ايد . بايد آن را درزمان مشخص اجرا كنيد . اگر نظم خاصي در اجراء برنامه داشته باشيد ، به راحتي مي توانيد به اهداف خويش برسيد. كساني كه نظم و ترتيب در اجراء برنامه را رعايت نمي كنند ، غالباً برنامه‌هاي آنان با شكست مواجه مي شود .

3- نظم و ترتيب :
رعايت نظم از شرايط مهم مطالعه به حساب مي آيد . چرا كه نظم به ايجاد تمركز حواس كمك مي كند. همچنين وقتي كه نظم بر پا شد ، يادگيري بهتر صورت مي گيرد . اگر اتاق و ميز مطالعه نامنظم باشد موجب حواس پرتي و اختلال در يادگيري مي شود . توجه داشته باشيد . هر جور كه مطالب را به حافظه بدهيد ، بر همان اساس نيز مي توانيد آنها را بازيابي كنيد .

4- حفظ آرامش :
درسي را كه با آرامش بخوانيد قطعاً بهتر مي توانيد بياموزيد ، براي آنكه بازده مطالعه خود را بالا ببريد ، در سخت‌ترين شرايط و حتي كوتاهترين زمان نبايد مضطرب شويد و سعي كنيد در اين مدت كوتاه با آرامش خاطر مطالعه كنيد.

5- استفاده صحيح از وقت :
استفاده صحيح از وقت و هدر ندادن آن بسيار مهم است .
اگر منصف باشيم با كمي دقت و تامل در مي يابيم كه مشكل اصلي كمبود وقت نيست ، بلكه در نحوه استفاده از آن است .

6- ورزش :

« ورزش كليد عمر طولاني است »
شما مي توانيد ورزشهاي دلخواه خود را انتخاب كنيد و در برنامه روزانه خود قرار دهيد. به طور مثال پياده روي يكي از ورزشهاي مفيد و مناسب و در عين حال بسيار ساده و براي عموم امكان پذير است .
علاوه بر پياده روي از ورزشهاي مفيد براي كسب تمركز فكر و پرورش حافظه « يوگا » است يوگا به معناي تمركز نيرو در اصطلاح هندي يعني تمركز فكر و حواس . با انجام تمرينات يوگا مي توانيد تمركز حواس خود را بهبود بخشيد .

7- خواب كافي :
« خواب فراگيري و حافظه را تقويت مي كند»
يك خواب 8-6 ساعته معمولاً كافي است . بنابراين سعي كنيد طوري برنامه‌هاي درسي خود را تنظيم كنيد كه شبها حداقل 6 ساعت بخوابيد تا مغز شما به اندازه كافي استراحت كند . همچنين خواب نيم تا يك ساعت ( ظهرها بعد از ناهار ) بسيار مناسب است.

8- درك مطلب :
« آنچه در حافظه بلندمدت باقي مي ماند ، معني مطالب است »
سعي كنيد هنگام مطالعه ، مطالب را به خوبي درك كنيد، تا بتوانيد به راحتي آنها را به خاطر بسپاريد . نكته اي كه در درك معني تأثير بسزا دارد و بازده مطالعه را بسيار افزايش مي دهد ، يادداشت برداري مطالب خوانده شده است . يادداشت برداري در افزايش ميزان يادگيري بسيار مؤثر است .

9- اتاق مطالعه :
« اتاق مطالعه بايد آرام باشد»
اتاق مطالعه بايد ساكت و آرام و تا حد ممكن از عكس، پوستر و اشيايي كه موجب حواس پرتي مي شوند . خالي باشد.
نور اتاق بايد كافي و مناسب باشد. بهترين نور براي مطالعه روشنايي روز است . نور بايد در سطح اتاق پخش گردد. بنابراين چراغ مطالعه براي درس خواندن مناسب نيست . نور نبايد كم باشد . اتاق مطالعه بايد از تهويه مناسبي برخوردار باشد.
در مطالعه فاصله چشم تا كتاب بايد رعايت شد و فاصله مناسب حدود 40-30 سانتي متر است .
ميز مطالعه بايد از نظر ارتفاع وسعت و رنگ مناسب باشد.

10- زمان مطالعه :
واقعيت اين است كه هيچ زماني به طور دقيق و انحصاري براي مطالعه وجود ندارد .
نكته اي كه در مورد زمان مطالعه بايد رعايت كنيد استراحت چه قبل از مطالعه و چه بعد از مطالعه را بايد در نظر گرفت .
نيم ساعت مطالعه و 5 دقيقه استراحت ، روش بسيار خوبي براي مطالعه كردن است . زيرا اولاً شما آستانه يادگيري را رعايت مي كنيد و ثانياً با استراحت كوتاه ، فرصتي براي مغز در نظر مي گيريد تا به تجزيه و تحليل اطلاعات بپردازد بايد يادآور شد كه نيم ساعت مطالعه و 5 دقيقه استراحت به اين معني نيست كه دقيقاً بعد از نيم ساعت مطالعه حتماً استراحت كنيد حال اگر چند دقيقه اين طرف و آن طرف شد ، اشكالي ندارد . اما بهتر است بيش از 45 دقيقه نشود.


تا به امروز لباس ورزشي و پوشاك راحتي از جمله لباس‌هاي اصلي در كمد لباس بيشتر مردم هستند اما لگينگ‌هايي[1] كه با آن ورزش مي‌كنيد كمي از لگينگ‌هاي معمولي شما متفاوتند.

خريد اينترنتي لگ زنانه ورزشي

 

خواه شما آنها را در ورزش‌هاي كم فشار مانند يوگا يا تمرين پر فشار مانند دوندگي يا دوچرخه سواري  يا تمرينات ليفتينگ بپوشيد، لگ ورزشي شما بايد راحت، جذب كننده‌ي رطوبت، قابل تنفس و بادوام باشد. همچنين بايد كاملا اندازه باشد ، از كمر سُر نخورد و نيافتد و هنگامي كه آن را مي‌پوشيد خوب به نظر بيايد.
دستيابي به همه اين ويژگي‌ها كار آساني نيست اما لابراتوار منسوجات موسسه‌ي گوود هاوس كيپينگ[2] در پي يافتن لگينگ‌هايي با بهترين عملكرد است كه در برابر هر ورزشي استحكام خود را حفظ مي‌كنند. ما به بررسي تعداد زيادي از لگينگ‌هاي ورزشي پرداختيم و آنها را از لحاظ مشخصات پارچه، خاصيت كشساني و برگشت پذيري، كنترل رطوبت، مات بودن، مقاومت در برابر پرز شدن، ثبات رنگ و قابليت شستشو ارزيابي كرديم. سپس بيش از 100 آزمونگر مصرف كننده در طول تمرينات ورزشي  لگ هاي ورزشي را پوشيدند  و آنها را از لحاظ اندازه بودن، قابليت تنفس، راحتي، ظاهر و ديگر موارد ارزيابي كردند. برترينها از منتخبان آزمايش ما به همراه سبك‌هاي نوين از بِرند‌هاي هستند كه دوست داريم يا داراي ويژگيهاي منحصر به فردند و نقد‌هاي تمجيد آميز كاربران را دريافت كرده اند.
چگونه بهترين لگ هاي ورزشي را پيدا كنيمپارچه را بررسي كنيد. الياف مصنوعي ساخت مانند نايلون و پلي استر بهتر از پنبه مناسب شلوار‎‌هاي ورزشي هستند چراكه آنها اغلب رطوبت را جذب مي‌كنند، دوام بيشتر و كشش بهتري دارند. براي كاهش عرق سوز شدن در فعاليت‌هاي ورزشي پر فشار مانند دوندگي پارچه‎‌ي نرم و براق و براي تمرين‌‌هاي ايستايي مانند يوگا كه اصطكاك كمتري وجود دارد پارچه‌‌ي نرم كه مات به نظر مي‌رسد، انتخاب كنيد. 
به مشخصات نگاه كنيد. درز‌هاي داخل لگينگ بايد صاف و بدون برجستگي باشند چراكه راحتي بيشتري دارد و به كاهش تحريكات ناشي از عرق و حركت كمك مي‌كند. همچنين مطمئن شويد كه داراي خشتك ( تكه پارچه‌ي اضافي در قسمت كشاله كه به شكل سه گوش يا لوزي است) است. خشتك مانع حركت لگينگ به سمت بالا مي‌شود. 
آزمايش تعريق را شخصا انجام دهيد.  در اكثر لباس‌هاي ورزشي ادعا مي‌شود كه جاذب رطوبت هستند اما همه‌‌ي محصولات از آزمايش ما نمره قبولي دريافت نكردند. براي مشاهده‌ي چگونگي كنترل رطوبت، قطره‌اي از آب را داخل لگ بريزيد، پارچه بايد آب را به سرعت جذب و به جاي اينكه آب را نگه دارد آن را  كاملا پخش كند. 
از بدن نما نبودن آنها اطمينان حاصل كنيد. براي رسيدن به نتايج بهتر، لگينگ‌ها را در روشنايي زياد بپوشيد. زانوي خود را كاملا خم كنيد درصورتي كه از زير، پوست بدنتان نمايان شد، لباس به اندازه‌ي كافي مات نيست. طي چند ماه مجددا امتحان كنيد چون پارچه مي‌تواند نازك شود يا در طول زمان رنگش محو شود.

زماني كه ما نميتوانيم در برابر مشكلات دوام بياوريم و آن ها بر ما غلبه ميكنند،به معناي اين است كه شكست خورده ايم.شكست خوردن ميتواند بر اساس عوامل زيادي باشد كه البته اگر نا اميد نشويم و در برابر اين عوامل سخت بايستيم شكستي در كار نخواهد بود.چه بهتر كه بتوانيم بر شكست غلبه كنيم و شكست را شكست دهيم.

چطور با ترس از شكست مقابله كنيم؟

 

راه‌هاي زيادي براي غلبه بر شكست و رسيدن به اهداف‌مان وجود دارد.

شكست «درد» دارد. دست‌كم تجربه‌ي آزاردهنده‌اي است؛ چيزي كه بسياري از ما تمام تلاش‌مان را مي‌كنيم تا با آن روبه‌رو نشويم. گاهي تأثيرات يك شكست مي‌تواند تا مدت‌هاي طولاني باقي بماند و در ذهن ما، رد پايش را به جا بگذارد و يك مانع ذهني ايجاد كند كه باعث شود در سال‌هاي بعدي زندگي، به سختي بتوانيم بر آن غلبه كنيم. اما بايد راه‌هايي را نيز براي غلبه بر شكست ياد بگيريم. پس با ما همراه باشيد.

يك ضرب‌المثل ژاپني مي‌گويد: «اگر هفت بار زمين خوردي، براي هشتمين بار برخيز.»

اما شكست هم لازم است!

براي غلبه بر شكست بايد اهميت شكست را درك كنيد

 وقتي شكست مي‌خوريم، معمولا به فكر فرو مي‌رويم، به دنبال معناي جديدي براي زندگي‌مان مي‌گرديم و جواب‌ها و راه‌حل‌هاي ممكن و بالقوه را براي رسيدن به اهداف‌مان بررسي و كشف مي‌كنيم. در حقيقت، شكست بخشي ضروري از مسير رسيدن به اهداف‌مان است. شكست، به عنوان نوري هدايت‌كننده در زندگي عمل مي‌كند و مانند آب و خاك كه فرساينده‌هاي مهربان طبيعت هستند‌، آب‌ديده‌مان مي‌كند و نقش مهمي در بهبود تك‌تك فعل و انفعالات بعدي و جريان زندگي‌مان دارد.

اما هر چقدر هم كه در مورد اهميت شكست در زندگي دليل و برهان بياوريم، در مواجهه با آن، آن‌قدر درگير ناراحتي‌هايش هستيم كه به سختي مي‌توانيم منفعتي در آن ببينيم. وقتي تمام آن چيزي كه از شكست مي‌بينيم و درك مي‌كنيم، درد و شكنجه است، غلبه بر شكست براي رسيدن به اهداف و آرزوها دشوار مي‌شود.

من هم شكست‌هاي بسيار بدي را تجربه‌ كرده‌ام و مي‌دانم تا چه اندازه دردناك و آزاردهنده است و همه چيز را تحت تأثير قرار مي‌دهد. مطمئنا شكست، ردپاهايش را در زندگي‌ام به جا گذاشت، و اين به سادگي ماندن اثر يك زخم عميق نبود. التيام آثار شكست‌هايم خيلي طول كشيد، اما در آن ميان، به فهم و درك مهمي رسيدم، تقريبا همان چيزي كه ساير افراد هم بعد از شكست به آن پي‌ مي‌برند.

اين را هم فهميدم كه راه‌هاي زيادي براي غلبه بر شكست و رسيدن به اهداف‌مان وجود دارد. اما همه‌ي اين راه‌ها نيازمند ايجاد يك تحول اساسي در طرزفكر هستند. لازم است به زندگي با نگاه خاصي بنگريد و افكارتان را در جهت درستي هدايت كنيد و بذر موفقيت را بكاريد تا در آينده محصولش را برداشت كنيد.


در اينجا ۵ راهكار به شما توصيه مي‌كنيم كه مي‌توانيد با كمك آنها بر شكست غلبه كنيد و به اهداف‌تان برسيد.

۱. باور كنيد كه هيچ‌چيز ارزشمندي، آسان به دست نمي‌آيد


ما آدم‌ها در دنياي امروز دوست داريم فورا به نتيجه برسيم و راضي شويم؛ چيزهايي را مي‌خواهيم و فورا هم مي‌خواهيم! وقتي مي‌توانيم هر چيزي را كه مي‌طلبيم بدون معطلي به دست بياوريم، چرا بايد صبر كنيم؟ از فست‌فودها گرفته تا دسترسي به اينترنت پرسرعت، باعث شده ناشكيبايي و عدم تحمل‌ ما براي هر چيزي روز به روز بيشتر شود، بنابراين عجيب نيست كه شكست تا اين اندازه آزارمان دهد.

ما آن‌قدر به گرفتن نتايج فوري عادت كرده‌ايم كه درك نمي‌كنيم براي رسيدن به هدفي قابل توجه و چشمگير، تا چه حد كار و تلاش و پشتكار لازم است. به مقصد رسيدن زمان‌‌بَر است، اما طي اين زمان و همان‌طور كه مسير رسيدن به هدف را طي مي‌كنيم، شخصيت‌مان ساخته مي‌شود و به شناخت‌هاي جديد دست مي‌يابيم، حتي شايد معناي عميق‌تري در زندگي‌مان كشف كنيم.
 
۲. از آدم‌هاي منفي‌باف دوري كنيد، زيرا آنها با تمام توان‌شان آماده‌‌ي سرزنش شما هستند


ذهن انسان براي دور ماندن از درد و ناراحتي، بي‌وقفه كار مي‌كند و خستگي‌ناپذير است و در واقع هر كاري مي‌كند تا از هر نوع دردي در هر اندازه‌اي كه هست جلوگيري كند. بخشي از رنج و عذاب شكست، مربوط به افراد ديگري است كه به شما مي‌گويند: «من به تو مي‌گويم كه چنين است» يا «تو بايد به حرف من گوش مي‌دادي» و «وقتي در اوج موفقيت بودي، بهترين كار اين بود كه كنار بكشي».

منفي‌باف‌ها هميشه با تمام توان‌شان در اطراف‌تان هستند تا از ديد خودشان از شما انتقاد كنند. اما شما به آنها گوش ندهيد. حرف‌ها و غُر زدن‌هايشان را نشنيده بگيريد تا بتوانيد به شكست‌تان به چشم يك تجربه‌ي ارزشمند نگاه كنيد. سرتان گرم خودتان باشد و از تماس با اين افراد دوري كنيد. فقط اين را بدانيد كه هميشه كساني هستند كه از شكست‌ها و عدم موفقيت‌ شما خوشحال شوند، اما دوستان واقعي هم داريد كه پيروزي‌هايتان را جشن مي‌گيرند و با تشويق‌هايشان به شما انگيزه مي‌دهند تا به هدف‌هايتان برسيد. بهتر است روي تكنيك‌هاي مثبت انديشي بيشتر كار كنيد.

بايد راه‌هايي غلبه بر شكست ياد بگيريم‎
۳. موفقيت نشانه‌هايي دارد؛ در هر فراز و نشيبي دنبال اين نشانه‌ها بگرديد


هرچند شكست مي‌تواند دشوار باشد، اما زمان خوبي براي جست‌وجوي نشانه‌هاست، زيرا موفقيت سرنخ‌هايي دارد. دنبال‌شان بگرديد تا پيدايشان كنيد. در هر زمينه‌اي كه تلاش مي‌كنيد و هر هدفي كه داريد، دنبال كساني بگرديد كه موفقيت‌هايشان، الگوي شماست. سپس جست‌وجو كنيد تا كليدها را پيدا كنيد. اين افراد موفق چه كرده‌اند؟ چقدر طول كشيده است تا به مقصدشان برسند؟ چند بار شكست خورده‌اند؟

مردم معمولا باور نمي‌كنند كه بيشتر افراد موفق، بارها و بارها شكست خورده‌اند، اما قابل توجه‌ترين وجه تمايزشان اين است كه هرگز دست از تلاش برنداشته‌اند. اين، بزرگ‌ترين تفاوت افراد موفق با افراد ناموفق است. موفق‌ترين‌ها، روحيه‌ي سرسختي در تسليم‌ناپذيري و پشتكار دارند.

۴. به شكست مانند يك فرصت نگاه كنيد تا بر ترس‌هايتان غلبه كنيد


گاهي وقت‌ها، شكست به خودي‌ خود دليل ترس افراد نيست؛ بلكه اين ترس از شكست است كه آنها را از اقدام باز مي‌دارد. غلبه بر شكست، فرصتي است تا ترس‌هايتان را كنار بزنيد؛ فرصتي براي چيره شدن بر ميل دروني كه مي‌گويد: فرار كن و در گوشه‌اي با خودت تنها باش.

الگوي درد – لذت (pain-pleasure paradigm)، كاملا واقعيت دارد. ما هميشه براي اجتناب از ناراحتي و درد، بيشتر تلاش مي‌كنيم تا براي به دست آوردن خوشي و لذت. اما اگر بتوانيم اين درك و تمايل را تعديل كنيم و براي رسيدن به اهداف‌ خود بر ترس‌هايمان غلبه كنيم، يك دگرگوني و تحول روي خواهد داد؛ يك احساس شگفت‌انگيز و باورنكردني كه نتيجه‌ي اين تغيير بوده و تجربه‌اي است پرارزش كه مسير رسيدن به اهداف را براي تمام عمر، هموار مي‌كند.

۵. از شكست به عنوان تجربه‌اي آموزنده استفاده كنيد


شكست بايد فرصتي باشد تا از اشتباهات‌مان درس بگيريم و تجربه كسب كنيم. اگر بتوانيم از اين دانش و تجربه بهره ببريم، مهارت كسب كنيم و رو به جلو حركت كنيم، اتفاقات شگرفي روي خواهند داد. ما از راه‌هاي مختلفي مي‌توانيم از شكست‌هايمان درس بگيريم، اما لازمه‌اش اين است كه به شكست و عدم پيروزي‌مان بي‌طرفانه و واقع‌بينانه بنگريم؛ درست مانند كسي كه از بيرون به ماجرا نگاه مي‌كند.

از خودتان بپرسيد چرا شكست خورديد؟ كجاي كارتان اشتباه بود؟ چه اقدام متفاوت ديگري مي‌توانستيد انجام دهيد؟ آيا ايراد از برنامه‌تان بوده است؟ آيا به اين دليل شكست خورده‌ايد كه از مورد مهمي غفلت كرده‌ايد؟ آيا عادت بدي داريد كه ممكن است باعث شكست‌تان شده باشد؟ نگاه‌تان كاملا واقع‌بينانه باشد تا از اتفاقي كه افتاده است درس بگيريد و از اين عبرت و آگاهي براي ارتقاي خودتان و تلاش دوباره استفاده كنيد. مطمئن باشيد تا زماني كه دست از كار و تلاش برنداريد، مي‌توانيد بر شكست غلبه كنيد و به آرمان‌تان برسيد.

براي مراقبت از دندان هايتان منتظر اين نباشيد كه اول دندان درد بگيريد! با رعايت بهداشت دهان و دندان و چكاپ منظم نزد متخصص دندان پزشك، شما مي توانيد از پوسيدگي دندان هايتان جلوگيري كنيد.

كدام مسواك مانع پوسيدگي دندانم مي‌شود؟

 

پيشگيري از پوسيدگي دندان يكي از مواردي است كه شما مي توانيد براي تضمين سلامت دندان هاي خود انجام دهيد. آيا مطمئن هستيد كه همه راهكارها را براي جلوگيري از ايجاد حفره در دندان هاي خود انجام داده ايد؟
شناخت پوسيدگي دندانپوسيدگي دندان توسط باكتري هاي معمولي در دهان شما، شروع مي شود. اين باكتري ها از ذرات باقي مانده غذا در دهانتان تغذيه مي كنند و باعث توليد اسيد هايي مي شوند. تقريبا 20 دقيقه بعد از غذا خوردن شما، تركيب شدن باكتري، باقي مانده غذا، اسيد و آب دهان ماده اي كه «پلاك» ناميده مي شود را روي دندان هايتان به وجود مي آورد. اگر اين پلاك ها بلافاصله از بين نروند، پوسيدگي دندان شروع خواهد شد. به مرور زمان اين پلاك ها تبديل به ماده اي به نام «تاتار»(tartar) مي شوند كه از بين بردن آن به مراتب سخت تر مي باشد. در نهايت اين پلاك ها و تاتارها منجر به بيماري هاي لثه خواهند شد.
علاوه بر بيماري هاي لثه، پلاك ها روي ميناي محافظ دندان نيز اثر مي گذارند كه منجر به ايجاد حفره در دندان مي شود. در ابتدا، حفره ها درد ندارند. ولي اگر مراقبتي صورت نگيرد حفره ها بزرگ شده و مشكلاتي را رقم خواهند زد. معمولا سطح جونده دندان هاي آسيا و سطوح بين دنداني بيشتر در معرض پوسيدگي قرار دارند.
تشخيص پوسيدگي دندانمجرمان پوسيدگي دنداننشاسته و شكر(كربوهيدرات ها) شناخته شده ترين مسببان پوسيدگي و ايجاد حفره در دندان هستند. غذاهاي چسبناك نيز در ايجاد حفره نقش دارند به اين دليل كه به سطح دندان ها مي چسبند و باعث تقويت فعاليت باكتري ها مي شوند. علاوه بر اينها، مصرف زياد اسنك و هله هوله ها خطر ايجاد حفره ها را بالا مي برد زيرا اين غذاها باعث توليد سريع تر پلاك ها مي شوند.
درمان و جلوگيري از پوسيدگي دندانبراي درمان و جلوگيري از پوسيدگي دندان روش هاي مختلفي وجود دارد، كه اين روش ها بر طبق شدت پوسيدگي استعمال مي شوند.
 درمان پوسيدگي دندان با فلورايد: اين روش در هنگامي كه حفره دندان زياد نيست و كوچك است مي تواند ميناي دندان را باز گرداند. اين درمان با استفاده از خميردندان هاي حاوي فلورايد و دهان شويه ها صورت مي گيرد. پر كردن: درمان اصلي پوسيدگي دندان مي باشد و با نام ترميم نيز شناخته مي شود. موادي كه مورد استفاده قرار مي گيرد، شامل رزين هاي كامپوزيتي همرنگ دندان، پرسيلين و يا تركيبي از مواد مختلف مي باشد. تاج: زماني از تاج استفاده مي شود كه پوسيدگي شديد باشد و دندان ضعيف شده باشد. جنس آن از طلا، رزين، پرسيلين متصل به فلز و يا مواد ديگر مي باشد و بر روي دندان نصب مي شود.درمان كانال ريشه: هنگامي كه دندان به شدت آسيب ديده باشد و پوسيدگي دندان به پالپ دندان برسد از اين درمان استفاده مي شود. كشيدن دندان: وقتي شدت پوسيدگي به حدي باشد كه قابل ترميم نباشند، طبق نظر دندانپزشك بايد كشيده شوند.از شيارپوش دندان (فيشور سيلانت) استفاده كنيد، مراكز بهداشتي توصيه مي كنند كه تمام كودكان مدارس راهنمايي از شيارپوش استفاده كنند. با اين حال، آنها براي افراد بزرگسال و كودكان نيز مفيد هستند. شيارپوش هاي دندان، پوششي محافظ و پلاستيكي هستند كه دندان را از ابتلاي به شيار و لكه هاي دنداني كه مواد غذايي و باكتري ها تمايل به تجمع در آن دارند، محافظت كند. شيارپوش هاي دندان بر روي سطح دندان هاي عقبي قرار مي گيرند.پيگيري منظم دندانپزشكي. با دندانپزشك خود در مورد تعداد دفعات ويزيتي كه شما براي حفظ سلامتي دهان خود نياز داريد، مشورت كنيد. معاينات دهاني منظم، تميز كردن حرفه اي دندانها و ساير روشهاي درمان مي تواند در پيشگيري از پوسيدگي دندان و ابتلاي به مشكلات آن كمك كند.ميان وعده و مز مزه كردن هاي مكرر خود را محدود كنيد. خوردن يا نوشيدن هاي مكرر به ويژه هنگامي كه مواد غذايي شيرين مصرف مي كنيد، دندان هاي شما را تحت حمله مداوم قرار مي دهد. باكتري هاي موجود در دهان شما از مواد غذايي و كربوهيدرات ها براي توليد اسيدي كه ميناي دندان را از بين مي برد، استفاده مي كند. در اين زمينه بهترين كاري كه به جاي موارد فوق مي توانيد انجام دهيد، نوشيدن مكرر آب نوشيدن آب و مزمزه كردن و مصرف ميان وعده به صورت حداقلي است.خوردن غذاهايي كه براي سلامت دندان مفيد هستند. داشتن يك رژيم غذايي مناسب در زمينه همه جنبه هاي سلامت، از جمله بهداشت دهان و دندان بسيار مهم است. غذاهايي مانند چيپس يا شيريني ها كه تمايل به گير كردن مدت طولاني در بين دندان هاي شما دارند، باعث بالا رفتن شانس ابتلاي به پوسيدگي دندان مي شوند البته، غذاهاي خوراكي فرآوري شده يا مواد غذايي شيرين نيز گزينه خوبي براي مصرف نيستند. در عوض، سبزيجات تازه و ميوه ها را انتخاب كنيد، زيرا آنها باعث افزايش جريان بزاق و جمع شدن دوباره مواد معدني در ميناي دندان مي شوند.يك درمان ضد باكتري را در نظر بگيريد. گاهي اوقات بعضي مشكلات پزشكي ممكن است شما را به خصوص مستعد فرسايش و پوسيدگي دندان كند. در اين مورد، بهتر است با يك دندانپزشك در مورد استفاده از مواردي نظير دهانشويه هاي آنتي باكتريال كه براي برطرف كردن باكتري هاي مضر و پيشگيري از پوسيدگي دندان استفاده مي شود، مشورت كنيد.بهترين روش جلوگيري پوسيدگي دندان، رعايت بهداشت دهان و دندان مي باشد. همچنين مسواك زدن و نخ دندان كشيدن به طور منظم و دو بار در سال رفتن نزد متخصص دندان پزشكي براي چكاپ كردن دندان، بايد انجام شود.از ميزان پوسيدگي دندان خود آگاه باشيداولين قدم براي كنترل سلامت دهان و دندان اين است كه بدانيد ميزان پوسيدگي چقدر است. بهترين راه براي شناخت اين امر معاينه از طريق دندانپزشك است. با معاينات منظم و بحث و گفتگو با دندانپزشك خود، مي دانيد كه در چه شرايطي هستيد و كدام روش درماني ممكن است، مورد نياز باشد. همچنين تغيير در بهداشت دهان و دندان و رژيم غذايي از راه هاي جلوگيري از پوسيدگي دندان مي باشند. هنگامي كه از ميزان پوسيدگي دندان خود آگاه شديد، مي توانيد رويكرد خاص و مؤثرتري را در جهت بهبود سلامت دهان و دندان خود در پيش بگيريد.
هرچه ميزان پوسيدگي كمتر باشد، به طور حتم به ويزيت كمتري نياز خواهيد داشت. در هنگام معاينات منظم دندانپزشكي، ميزان خطر پوسيدگي دندان خود را به كمك دندانپزشك معالج بيابيد و در مورد آن مشورت كنيد.