راهنماي پذيرايي از مهمانان

آرايش صورت به سبك ماردين

اصول پذيرايي از مهمان, روش برگزاري مهماني

قبل از ورود مهمانان به خانه شما چند شاخه گل تهيه كنيد و در گلدان بگذاريد

 

به حال و هواي خانه تان طراوت دهيد

قبل از ورود مهمانان به خانه شما چند شاخه گل تهيه كنيد و در گلدان بگذاريد. گل تازه به خانه شما روح و لطافت مي دهد. يك روز قبل از آمدن مهمان ها خانه خود را تميز كنيد و وسايل مورد نيازتان را تهيه كنيد و اين كارها را به بعد از ورود مهمانان موكول نكنيد.

 

وسايل شكستني و با ارزش را از دسترس كودكان دور كنيد

قبل از آمدن مهمانان وسايل با ارزش و گرانقيمت خود را از دسترس كودكان خارج كنيد و با خيال راحت كنار مهمانان بنشينيد. اگر اين وسايل را جمع آوري نكنيد شما در هنگام حضور مهمان، مدام مراقب وسايل خود هستيد و چشمتان به دست مهمانان و بچه ها است كه اين باعث استرس شما و ناراحتي مهمانان مي شود.

 

نحوه استقبال از مهمانان

يكي از اصول مهم مهمان نوازي استقبال از ميهمانان است. به عنوان ميزبان وظيفه شماست در لحظه ورود مهمان هايتان كنار در ورودي بايستيد و به آنها خوش آمد بگوييد حتي اگر سرتان شلوغ باشد.

 

آشنايي با نحوه پذيرايي از مهمانان

 * براي مهماني نهار معمولا پيش از نهار هيچگونه پذيرايي انجام نمي شود و شايد فقط يك فنجان چاي يا شربت، زيرا فاصله ورود مهمانان تا صرف نهار كوتاه است اشتهاي آنان با پذيرايي قبل از نهار از بين مي رود. بعد از نهار اول با شيريني و چاي و دسر و سپس با ميوه و آجيل پذيرايي انجام مي شود.

 

* براي مهماني شام در فصل تابستان با آب ميوه خنك يا فالوده و بستني پذيرايي را شروع نماييد و شيريني و چاي را براي بعد از شام بگذاريد. در فصل زمستان با شير كاكائو، قهوه و چاي همراه با شيريني پذيرايي را آغاز نماييد.

 

 

* پس از صرف غذا مهمان را تنها نگذاريد و سرگرم ظرف شستن و نظافت نشويد. حتي اگر مهمان خودماني باشد، نظافت و ظرف شستن در حضور او كار نابجايي است زيرا اصل برگزاري مهماني بر اساس ديدن و رفع دلتنگي است نه خوردن و جمع كردن و شستن.

 

از تداركات اضافي پرهيز كنيد

در برخي از مهماني ها صاحب خانه تدارك مفصلي براي مهمان مي بيند اما براي آماده كردن اين تداركات بيشتر وقت خود را در آشپزخانه صرف مي كند و در كنار مهمان حضور پيدا نمي كند. و به همين دليل حوصله مهمان سر مي رود و احساس خستگي مي كند. بهتر است به جاي تداركات زياد با چند خوراكي ساده و كم زحمت از مهمانانتان پذيرايي كنيد و وقت زيادي را در كنار مهمانان بگذرانيد.

 

قبل از تعارف، به شخصيت مهمانان توجه كنيد

قبل از هر برخوردي، به شخصيت مهمانتان توجه كنيد اگر او فرد درون گرايي است و دير با محيط اخت مي شود، به او توجه كنيد و نيازهايش را پيش بيني نماييد اما اگر مهمانتان فردي صميمي است بگذاريد خانه شما را مثل خانه خودش بداند و آزاد باشد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/tips2-holding2-party.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.